• Zirkon

AKUT HJÄLP, hala golv!!

hej, jag har som rubriken lyder halt golv, eller rättare sagt två hala fläckar. jag trodde att det berodde på att jag hade ganska mycket skurmedel i när jag skura sist, men det är bara två fläckar i olika rum, (det syns inte med ögat).

ena i hallen, där har jag en tillfällig lösning o lagt mattan där som har skydd under för att ligga still. men den andra fläcken är i badrummet, och där kan det omöjligt vara medel kvar ifrån skurningen sist, då jag får vatten på golvet när jag duschar, som jag sedan skrapar bort med en fönster skrapa. dessutom skurade jag om igår med vanlig dos skurmedel.

dottern har ramlat i hallen ett antal ggr tills jag la dit mattan, och båda har varit nära att ramla i badrummet, vilket kan va riktigt farligt om man slår i något där inne.

så snälla ge mig tips!

• Svar på tråden AKUT HJÄLP, hala golv!!
  • E2012smamma

Är det inte pga hårspray eller liknande? Att du står å sprayar / fixar håret på de ställena? :)

• Zirkon
    E2012smamma skrev 2016-01-10 09:40:19 följande:

Är det inte pga hårspray eller liknande? Att du står å sprayar / fixar håret på de ställena? :)

ja hahaha så är det fan... att jag inte tänkt på det, jag har nyligen börjat med en ny spray! men det borde ju försvinna när jag skurat? och spec det i badrummet? :S
  • BCH52

Börja med att tvätta golvet med schampoo och vatten, schampoo är ju gjort för att få bort produkter ur håret. Om det inte lyckas blanda en pasta av bakpulver och vatten och gnugga fläckarna med en svamp. Lycka till.

• Anonym (Samma här!)

Haha vad lustigt, jag hade samma mysterium hemma hos mig igår efter att jag fönat och fixat håret. Efter att jag druttat omkull som en älgkalv (och killen också sladdat till) kopplade jag rätt snabbt ihop det med mina hårspraysaktiviteter där strax innan, men blev inte säker på det förrän efter att ha läst detta. Hoppas vi får bort det ????

• Zirkon

hahaha ja jag hoppas det funkar, har skrubbat hela badrumsgolvet nu med köksspray, det funkade :D tack för tipsen 

• Zirkon
    Anonym (Samma här!) skrev 2016-01-10 10:06:32 följande:

Haha vad lustigt, jag hade samma mysterium hemma hos mig igår efter att jag fönat och fixat håret. Efter att jag druttat omkull som en älgkalv (och killen också sladdat till) kopplade jag rätt snabbt ihop det med mina hårspraysaktiviteter där strax innan, men blev inte säker på det förrän efter att ha läst detta. Hoppas vi får bort det ????

hahaha nu får du mig att känna mig dum jag hade fan aldrig kopplat detta! men å andra sidan så fixar jag inte håret varje dag, och inte ofta jag överdoserar skurmedel heller, skönt att vi vet varför nu :D lycka till!
  • Anonym (Samma här!)

Nee inte känna dig dum. Har ett enda ställe i lägenheten där jag fixar mitt hår så därför kopplade jag rätt snabbt, plus att jag precis stått där och stylat i en timme. Du hade ju på två ställen, det är nog mer förvirrande ;)

Däremot har det aldrig blivit halt här förut..

• Zirkon
    Anonym (Samma här!) skrev 2016-01-10 11:28:35 följande:

Nee inte känna dig dum. Har ett enda ställe i lägenheten där jag fixar mitt hår så därför kopplade jag rätt snabbt, plus att jag precis stått där och stylat i en timme. Du hade ju på två ställen, det är nog mer förvirrande ;)

Däremot har det aldrig blivit halt här förut..

naw tack :) nä det här är första gången det blir halt för mig med faktiskt, jag brukar alltid spraya mitt hår efter jag duschar, och den sprayen har aldrig blivit halt av, men den nya är en värme skyddande, för plattning, och jag har så tjockt hår så jag sprayar ganska mkt :p hehe
  • Anonym (Samma här!)
    Zirkon skrev 2016-01-10 11:35:49 följande:

naw tack :) nä det här är första gången det blir halt för mig med faktiskt, jag brukar alltid spraya mitt hår efter jag duschar, och den sprayen har aldrig blivit halt av, men den nya är en värme skyddande, för plattning, och jag har så tjockt hår så jag sprayar ganska mkt :p hehe

Kanske är något åt det oljiga hållet i den produkten då? Vi får täcka golvet med tidningar eller mattor nästa gång vi ska spraya och ha oss. Men jäklar vad min kille fick sig ett gott skratt när jag ramlade, som ett barn som springer och halkar sa han. Kul att man kan bidra med lite lördagshumor här hemma i alla fall.
  • Zirkon
    Anonym (Samma här!) skrev 2016-01-10 12:08:51 följande:
    Kanske är något åt det oljiga hållet i den produkten då? Vi får täcka golvet med tidningar eller mattor nästa gång vi ska spraya och ha oss. Men jäklar vad min kille fick sig ett gott skratt när jag ramlade, som ett barn som springer och halkar sa han. Kul att man kan bidra med lite lördagshumor här hemma i alla fall.
    haha ja det är ju lite komiskt! jag har som tur är bara vart nära att halka ett par ggr, dottern på fem år har dock inte haft samma tur, hon snubblade sjukt många ggr, och jag trodde att hon bara var klumpig, för hon springer runt.. senare samma dag halkade jag till, och jag kan lova att mitt dåliga samvete var totalt ;) haha ja tidningar låter som en plan! :D
  • AYDIN1

Hej!
    Har du fått hjälp med ditt problem?
    Hör gärna av dig annars.
    Vh Aydin
    Sluthalkat i Sveirge AB

Svar på tråden AKUT HJÄLP, hala golv!!