• Anonym (Anonym)

Illamående som hungerkänsla

De 3 senaste dagarna har jag vaknat upp med sån hunger (antar jag det är?) Som nästan fått mig kräkas.. Försöker äta fil med hemgjord müsli alltså de går men, illamåendet försvinner inte, tar ett äpple och de blir bättre en stund sen ett äpple till..

Jag är trött, illamående och hungrigkänsla, har aptit men samtidigt inte. Google tar bara fram massa gravidsidor.. Imorgon är det måndag och är för frisk för att vara hemma men är jätte illamående endå..

• Svar på tråden Illamående som hungerkänsla
  • Anonym (.)

Jag är likadan. Jag är gravid...

• Iowhannah
    Anonym (.) skrev 2016-01-10 11:50:59 följande:

Jag är likadan. Jag är gravid...

Min reaktion också. Jag hade så när jag var gravid. Kunde vakna mitt i natten och nästan dö av hunger. Jag var tvungen att gå upp och äta och äta och äta innan jag kunde somna om.
  • Anonym (jenn)

jag har haft så i flera år. minst 3 ggr i veckan vaknar man upp o det knådas i hela magen. och jag är inte gravid :) får mest dem problemen när jag äter sent på kvällen .

• Anonym (Katarr?)
    Anonym (Magkatarr) skrev 2016-01-10 11:52:55 följande:
    Magkatarr?

Min tanke också. Min sambo har haft det precis så när han haft magkatarr. Han har suttit och knaprat i sig kex och skorpor för att hålla illamåendet i schack.
  • Anonym (Anonym)
    Iowhannah skrev 2016-01-10 11:50:38 följande:

Finns det inte en möjlighet att du är gravid då?

Oskul, så inga spruckna kondomer eller glömda piller
  • Anonym (Magkatarr)

Om det är magkatarr, skippa äpplena! Undvik även fet och stekt mat, choklad kan oxå ge magkatarr... Juice. M.m

• Iowhannah
    Anonym (Anonym) skrev 2016-01-11 06:50:42 följande:

Oskul, så inga spruckna kondomer eller glömda piller

Då håller jag med om att det kan vara början på magkatarr (eller mask). Har du några andra besvär också?
  • Anonym (Fler orsaker)

Bantning med lågkolhydratkost? Träna hårt på kvällen utan att äta efter?
    (Jag har drabbats av det när mitt blodsocker varit under fastenivå pga mycket hård träning/lång tävling)

• Anonym (M)

Magkatarr eller magsår. Prova att äta bananer och salta kex, kokt mat, fisk och ris typ. Undvik mjölkprodukter, fet mat, stekt eller grillad mat.

Svar på tråden Illamående som hungerkänsla