• Ninnie

träningsupplägg?

Jag vet inte hur jag ska lägga upp mitt träningspass riktigt (tränar på gym), vilka övningar jag ska satsa på b.la. Jag vill att träningspasset ska ta max 1 timme och 15 minuter med uppvärmning och stretching. Mål med träningen är väl att gå ner i vikt, inte bygga muskler utan mer underhålla dom jag redan har. Har läst lite i Olga Rönnbergs bok. 

• Svar på tråden träningsupplägg?
  • Sandra8978
    Ninnie skrev 2016-01-10 14:28:16 följande:

Jag vet inte hur jag ska lägga upp mitt träningspass riktigt (tränar på gym), vilka övningar jag ska satsa på b.la. Jag vill att träningspasset ska ta max 1 timme och 15 minuter med uppvärmning och stretching. Mål med träningen är väl att gå ner i vikt, inte bygga muskler utan mer underhålla dom jag redan har. Har läst lite i Olga Rönnbergs bok. 

man ser många på gymmet som hobbykör med låga låga vikter, de tar inte i, de blir inte svettiga. Det måste ju vara slöseri med tid. Det måste finnas andra träningsformer som passar dem bättre. Olika pass etc. Är du säker på att inte detsamma kan vara mer fördelaktigt för dig?
    Oavsett effekt ska man ju göra det man tycker är roligast, så klart Glad
  • Ninnie

Jag blir svettig har inte hittat något pass som jag är intresserad av. Testade spinning ett år men det var inte kul tycker jag. Sen bor jag på en liten ort så det finns inte jättemycket att välja på mer än att vi har tre gym :) två som inte är mer än gym och ett som är med simhall oxå och spinning och något mer tror jag.

• Iarwain

Spontant:
    Man tränar för att bygga muskler, vill man gå ned i vikt minskar man maten.
    För att gå ned i vikt genom träning krävs en väldigt stor träningsmängd.

Men här kommer en sajt, med tips, jag brukar använda mig av för att få inspiration, deras app är också av god kvalitet.
    www.jefit.com/routines/
    Välj något som passar dig från "gen fitness".

Svar på tråden träningsupplägg?