• Anonym (Tjej)

    Han vet inte stt han brakar loss framför mig!

    Jag dejtar en jävligt oteknisk kille. Inte nog med att han framför mig leker väldigt pryd.

    När han och jag pratar i telefon får han för sig att ibland stänga av ljudet så jag inte här honom. Han brukar säga "vänta lite" och sen "stänger han av ljudet" och "sätter på" ljudet igen efter några sekunder. Han hittar då på att han skulle säga något till en vän eller någon annan lögn.

    I själva verket har han inte förstått att han inte har stängt av ljudet på sin iphone. På iphone kan man ju klicka på en funktion som gör att hans mikrofon stängs av så inte han hörs i telefonen. Han tror istället att det räcker med att HAN sänker hela ljudet på sin telefon och att detta är metoden för att jag inte ska höra något. Jag har förstått att han använder sig att denna tröga metod genom att jag hör ljudet "klick klick klick klick klick" när han sänker.

    Nog om det. Det han gör då när han tror att ljuset är avstängt är att lägga en massa brakare. Ja, han pruttar loss. Sen "slår han på" ljudet igen och säger "pratade bara med mkn kompis snabbis som hade en fråga".

    Klart han får prutta...men inget jag vill höra direkt. Och han vet ju inte om att jag hör! Och om jag skulle säga "du...du har under alla gånger du sagt stt du ska stänga av ljudet inte lyckats med det" så skulle han säkert ta avstånd från mig eftersom han skulle fatta att jag hört alla hans pruttar ...han är så himla pryd att han aldrg skulle kunna prutta framför mig.

    Hur ska jag göra?

  • Svar på tråden Han vet inte stt han brakar loss framför mig!
  • smulpaj01

    Fråga honom såhär:

    "Hur gör du egentligen när du stänger av ljudet i telefonen?"

    Han svarar:

    "Det är enkelt, jag sänker bara ljudet".

    Du svarar: "jaha, för jag trodde man skulle....bla bla...(vet inte själv hur man gör?)

  • smulpaj01
    smulpaj01 skrev 2016-01-10 17:47:06 följande:

    Fråga honom såhär:

    "Hur gör du egentligen när du stänger av ljudet i telefonen?"

    Han svarar:

    "Det är enkelt, jag sänker bara ljudet".

    Du svarar: "jaha, för jag trodde man skulle....bla bla...(vet inte själv hur man gör?)


    Då gör du inte bort honom och han borde tänka till i fortsättningen?
  • Zappat
    HAHAHAHAHA... berätta för honom!! Min tjej erkände nyligen för mig att hon brukar höra mig på toaletten, hon hade nekat när jag tidigare frågat henne.. nu sätter jag på kranen och spelar musik istället, är laktosintollerant.. :D
Svar på tråden Han vet inte stt han brakar loss framför mig!