• LillyL

Pedagoger lugna mig!

Om tre veckor börjar våran 17 månaders gamla tjej på förskolan, mitt mammahjärta börjar redan nu att få panik och jag ser alla möjliga hemska scenarion utspela sig.
    Är utbildad barnskötare och har arbetat en del inom förskolan där jag sett och fått uppleva väldigt mycket hemska och jobbiga saker vilket fick mig att helt byta yrke.

Nu när mitt eget barn skall in på förskolan mår jag riktigt dåligt över det jag sett och tänker att min dotter kommer vara med om samma saker, det handlar inte om sexuella övergrepp men däremot bristande kunskap och empati hos personalen, ett engagemang som är lika med noll och även mobbning av vuxna mot barnen. 

Vår dotter pratar inte ännu så jag kommer ju inte kunna få bra svar på hur dagen varit mer än att jag kommer försöka läsa henne så gott det går men med alla dessa faser humör så vet jag inte om jag kommer misstolka heller.

Så nu är min fråga till er pedagoger, tar ni hand om våra barn på bästa sett? Försöker ni verkligen att se alla barn och hur tar ni hand om dessa småttingar på bästa sett?
    Jag vill inte att hon skall behöva vandra runt frusen helt själv på utegården och även kunna försvinna innan en pedagog upptäcker att hon är borta. Vill inte heller komma till förskolan o hämta henne där en pedagog sitter med henne i knät och telefonen i handen. 

• Svar på tråden Pedagoger lugna mig!
  • mammalovis

Jag har både jobbat i förskolan och haft barn där i 4 år nu. Jag känner inte igen din bild av förskolan, så de sakerna hade jag inte oroat mig för.

Har du inte besökt de förskolor du hade att välja på innan, så du har fått en egen uppfattning?

Det gjorde jag då det bara fanns två förskolor i byn. På den ena glömde de ett barn på den andra avdelningen som blev ledsen när vi tittade runt, så den åkte raskt ner till alternativ två. Vi hamnade på den önskade. Sedan separerade vi och jag fick ta den förskola som bjöds. Det blev bra det med.

Så du behöver nog bearbeta dina egna erfarenheter så du inte blir för hönsig mot din dotter. Jag förutsätter att förskolechefen vetat om och vidtagit åtgärder på de konstiga ställen du varit på!

• Selina04

Med tanke på vad mitt barn fick vara med om på dagis av personalen (där viss personal blev anmäld av sina egna till slut-som förskolechef ville tysta ner...) så är ja hemskt ledsen o säga detta men ja har SÅÅÅÅ ont i magen varje gång ja lämnar mitt barn på dagis trots att ja bytt dagis. De är ångest laddat!!! När han va fyra år gammal ville special pedagogen/BUP att min grabb skulle få vara hemma hela sommaren för att läka psykisk... 4 år gammal!!! De är så ja kräks!

Ja vet inte hur ja ska få förtroende för personal igen även om ja vet att inte alla är samma skrot o korn men här va så mkt folk inblandat o vi kämpade i 3 år me att de va ngt galet innan som sagt deras egna tog tag i saker o anmälde sina kollegor..

Svar på tråden Pedagoger lugna mig!