• Rikard

Vad avgör om en tråd är het?

Slösurfade bland forumets "hetaste" trådar och upptäckte att många inte hade fått någon kommentar alls och ännu fler hade bara fått en eller två kommentarer. 

Hur kan en tråd utan en enda kommentar vara het?

Vad gör att en tråd klassas som het?

• Svar på tråden Vad avgör om en tråd är het?
  • Stolt Farsa

Tyvärr är det väl så att de kontroversiella trådarna får störst utrymme. Dvs om någon skriver "jag hatar barn" eller "ut med alla bidragstagare", o.s.v. Jag tycker att det mest verkar vara de trådarna som får flest kommentarer.

• nnnnnnnn

Kollade igenom dem och alla var lästa mer än 2 000 ggr... De översta var lästa mer än 8 000 ggr. Sen verkade det vara en fallande skala, ner till de understa på 2 000 ggr.

Det kanske är det som avgör?

• Rikard
    nnnnnnnn skrev 2016-01-10 22:29:34 följande:

Kollade igenom dem och alla var lästa mer än 2 000 ggr... De översta var lästa mer än 8 000 ggr. Sen verkade det vara en fallande skala, ner till de understa på 2 000 ggr.

Det kanske är det som avgör?

Det låter rimligt. 
  • Rikard
    Aniiee skrev 2016-01-14 19:25:53 följande:

Klick. Det är därför tråkiga trådar med "kontroversiella" rubriker hamnar på hetaste. Inte svårare än all annan click-bait.

Jag inser det nu, men i min enfald trodde jag att trådtemperaturen berodde på hur mycket som skrevs, inte på hur mycket de lästes.
  • Aniiee
    Rikard skrev 2016-01-14 19:53:36 följande:
    Jag inser det nu, men i min enfald trodde jag att trådtemperaturen berodde på hur mycket som skrevs, inte på hur mycket de lästes.
    Man kan ju tycka att det BORDE vara så......
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
Svar på tråden Vad avgör om en tråd är het?