Windows 10 - "Det går inte att öppna appen"
Jag har under söndagen suttit vid den nyinköpta (nov-15) stationära datorn. Under kvällen började det strula och fick upp felmeddelande när jag försökte gå ut på nätet med Edge, fungerade inte att öppna de bilder jag scannat in heller, fick upp samma meddelande. Se uppladdad bild.
Jag har bara surfat och scannat in lite dokument och sparat dem som bilder. Försökt mig på att använda Abbyy FineReader, har en provversion och försökte mig på att ladda ner den licenskoden från en sajt... trodde jag hade fåt nåt virus med har ett uppdaterat virusprogram från McAfee och har även genomsökt för malware. Helt rent.
Har försökt insallera en ny användare för att logga in där, men det fungerade inte. Har även startat om ett par gånger och även stängt av helt och startat igen. Blir inte bättre.
Kan det hjälpa med en ÅTERSTÄLLNING? Jag har alla mina viktiga filer (bilder, dokument, filmer) sparade på USB. Det enda jag i sådana fall är rädd för är att förlora Office-paketet som jag köpte och installerade när jag haft datorn ett par veckor. Vad händer med det om det försvinner från datorn, går det att installera om igen? Mina två licenser som ingick i köpet är använda på nämnda stationära dator och på en bärbar.