• jessicaelenor

Gravid igen efter att förlorat barn i magen....

hej!

Undrar om det finns några där ute som är gravida efter att ha förlorat barn i magen sent i föregående graviditet? Vi förlorade vår Agnes i sep förra året i v 39 och är nu gravida igen med BF 4 sep. Skulle gärna vilja följas åt med några och dela upplevelser och oro! Blir vi några stycken tänkte jag vi kunde starta en facebookgrupp ????

/Jessica

• Svar på tråden Gravid igen efter att förlorat barn i magen....
  • skiz

Hej, 

Beklagar verkligen det ni fått uppleva...vi förlorade våran dotter i augusti 2015, var då i v.42.
    Är nu gravid i v.15. :) Beräknad 8/7, men kommer bli igångsatt tidigare.

Kan gärna följas åt, fb grupp känns bra för mig med, då får man prata lite mer "ostört". 
    Vet om en till som kanske kan vara intresserad av fb grupp om du startar upp en? 

//S

• svartensam

Vi är många i en FB grupp som förlorat barn i olika skeden och är gravida igen.

Ni är välkomna in om ni vill. Kram

• skiz
    svartensam skrev 2016-01-11 23:04:30 följande:

Tack! :)
    Är gruppen öppen så man kan söka på den eller bjuder du in via mejl?
  • jessicaelenor
    svartensam skrev 2016-01-11 23:04:30 följande:

Undrar samma. Vill gärna vara med. Är det en öppen eller hemlig grupp?
  • jessicaelenor
    skiz skrev 2016-01-11 09:59:28 följande:

Hej, 

Beklagar verkligen det ni fått uppleva...vi förlorade våran dotter i augusti 2015, var då i v.42.

Är nu gravid i v.15. :) Beräknad 8/7, men kommer bli igångsatt tidigare.

Kan gärna följas åt, fb grupp känns bra för mig med, då får man prata lite mer "ostört". 

Vet om en till som kanske kan vara intresserad av fb grupp om du startar upp en? 

//S

Det samma. Så otroligt ledsamt att läsa om alla som förlorat sina barn. Så otroligt mycke vanligare än jag någonsin trott innan.

Om det går vägen för oss blir det planerat kejsarsnitt förhoppningsvis i v 37 så nån gång i mitten av augusti skulle jag tro. Bara kul om vi blir några stycken. Vad har ni för mailadresser? Har inte skapat nån sån här grupp innan men ska jag nog lösa. /jessi
  • jessicaelenor

Försökte just skapa en grupp med sekretess men gick bara lägga till medlemmar från min vänner. Om man inte la till några gick d inte att gå vidare. Kan d vara att jag använder ipaden som är problemet? Har för mig att dataversionen av Facebook är något annorlunda....

• skiz
    jessicaelenor skrev 2016-01-15 12:32:19 följande:

Försökte just skapa en grupp med sekretess men gick bara lägga till medlemmar från min vänner. Om man inte la till några gick d inte att gå vidare. Kan d vara att jag använder ipaden som är problemet? Har för mig att dataversionen av Facebook är något annorlunda....

Du måste bjuda in en vän för att starta en grupp...
    Så om du har killen/sambon/maken på fb så bjud in honom först och sen kan du plocka bort honom, så har jag gjort!
Svar på tråden Gravid igen efter att förlorat barn i magen....