Min man är försoffad medan jag håller igång....
Har ett litet problem som jag skulle behöva råd med.
Min man är 40 +, jag är 36 år. Vi träffades för 6 år sedan och var då båda väldigt träningsintresserade, han sprang marathon, spelade handboll och var vältränad. Det var liksom en del av det jag tyckte var attraktivt med honom, att han tog hand om sig själv och att vi kunde ha träningen som ett gemensamt intresse.
Under åren har vi fått två barn som såklart tar mkt tid. Men jag har ändå kommit igång med träningen och får till det ca 2-3 ggr/vecka i alla fall. Jag ser ut som jag gjorde när vi träffades, om än med någon extra rynka.
Han däremot, tränar ingenting längre. Hans muskliga armar är helt förtvinade och han börjar se ut mer och mer som en tanig gubbe med lite mage. Han har ett stillasittande jobb (it) och gillar att kolla TV och äta godis på kvällarna. Han är atletisk i sin kroppsbyggnad så han är inte tjock, utan mer slapp och klen. Tycker det är lite fuskigt faktiskt, att jag kämpar och håller igång, medan han bara har gett upp. Han har en milf att ligga med, jag har en...gubbe...
Jag har försökt att peppa honom när han väl kommit iväg till gymet, men det blir liksom bara en gång, sedan tar det en månad till nästa. Jag har föreslagit att han ska byta gym till mitt som har barnpassning så vi kan gå tillsammans men han vägrar, det är för dyrt...
Vad gör man liksom? Har någon några bra råd?