• Anonym (Konfunderad)

Folksam hur utbetalning?

Jag ska få utbildning från folksam efter att min mobil gått sönder. Dom frågade bara om namn och bank, inget kontonummer. Jag och mannen står på samma försäkring men det dras från hans lön varje månad via hans fack om jag förstår det rätt?

Jag har oxå via mitt fack försäkring där. Hur vet vi vars pengarna ska komma? Ingen av oss har ju anmält nått konto där vad vi vet..

• Svar på tråden Folksam hur utbetalning?
  • Anonym (Sb)

Om du har Swedbank så hittar de ditt konto ändå. Annars kommer det en utbetslnkngssvi på posten.

• Anonym (Konfunderad)

Har frågat och dom kan tyvärr inte svara på om något konto är kopplat till någon försäkring.. Av säkerhetsskäl typ...

• Anonym (???)

Kommer en utb avi på posten , tar dock lite längre tid o kostar pengar att läsa in den om man inte gör det på banken o sätter in på ett konto

• Anonym (Konfunderad)

När jag anmälde skadan sa hon att pengarna finns på kontot inom tre till fem dagar... Men inte vilket konto....

• Anonym (???)
    Anonym (Konfunderad) skrev 2016-01-11 17:59:36 följande:

När jag anmälde skadan sa hon att pengarna finns på kontot inom tre till fem dagar... Men inte vilket konto....

Har du fått utb från dom förr ? Då har dom redan ett kontonummer
  • Anonym (Konfunderad)

Nä inte det...

• Anonym (Konfunderad)

Loggade in på in mans Mina sidor och såg att det var på han skadan står på. Men hur blir det när jag sa att JAG har swedbank och han har en annan bank?

Om det står på honom så är det till han pengarna betalas ut till antar jag? Inte för att det spelar någon roll men det är ju bra att veta iallafall hur det kommer gå till... 

Svar på tråden Folksam hur utbetalning?