• Anonym (ledsen)

Munsår... slippa skorpor? hjälp!!

Har fått ett enormt munsår på överläppen... brukar aldrig få stora, och aldrig på överläppen!! 

I vanliga fall (2 ggr om året kanske) så får jag en liten på sidan av läppen som jag brukar lägga kortisonsalva på. Ibland har jag sån tur av blåsan försvinner och inte ens en skorpa bildas. 

Har massa viktigt denna vecka o kommer skämmas ihjäl om jag har världens störta skorpa på överläppen... :( Har just nu massa små vätskefyllda blåsor på överläppen... finns det något jag kan göra för att undvika skorpor och få väck skiten??? 

• Svar på tråden Munsår... slippa skorpor? hjälp!!
  • goyem

ok regel #1 med munsar. ROR INTE SKITEN. Fran den forsta symptomen, sa ar det forbjudet att rora, bita, forsoka spracka eller enns ata mat som kanske ror den. Foljer du detta, sa kommer den att vaxa minimalt. #2 Anvand munsar salva som du kan fa pa apoteket varannan timme (Jag kor varje timme.. yolo). Efter det borde den "do" efter 3 dagar och sen kommer du att ha kvar sma skorpor som du kan plocka bort.... Tyvarr, later det som attr du kommer att behova skammas helt enkelt. Men det e inget pinsamt tycker jag.

• Anonym (ledsen)

Way to cheer me up...

• Anonym (ledsen)
    goyem skrev 2016-01-11 23:36:24 följande:

ok regel #1 med munsar. ROR INTE SKITEN. Fran den forsta symptomen, sa ar det forbjudet att rora, bita, forsoka spracka eller enns ata mat som kanske ror den. Foljer du detta, sa kommer den att vaxa minimalt. #2 Anvand munsar salva som du kan fa pa apoteket varannan timme (Jag kor varje timme.. yolo). Efter det borde den "do" efter 3 dagar och sen kommer du att ha kvar sma skorpor som du kan plocka bort.... Tyvarr, later det som attr du kommer att behova skammas helt enkelt. Men det e inget pinsamt tycker jag.

och du lär ju bryta din regel #1 när du lägger på din munsårsalva som ändå inte funkar....
  • goyem
    Anonym (ledsen) skrev 2016-01-11 23:49:36 följande:
    och du lär ju bryta din regel #1 när du lägger på din munsårsalva som ändå inte funkar....
    Du kan rora den latt och applicera salvan. Jag vet inte 100% om salvan funkar / inte. Men jag antar att du kan skippa den om du tycker det kanns meningslost.
  • Anonym (:)

Du kan ju prova plåstrerna som finns, då håller det ju sig mjukt iallafall. Och syns inte lika mycket, enligt mig. :)

Lider med dig!

• smulpaj01

Har du varit hos läkare? Jag går direkt det börjar kännas och får tabletter. Då blir det ingenting...

Svar på tråden Munsår... slippa skorpor? hjälp!!