Jag blir helt euroforisk när jag ser en naken kvinnokropp
Men omvänt blir inte tjejer det när de ser nakna manskroppar. Hur kan det vara så? Vad är den verkliga förklaringen bakom det?
Men omvänt blir inte tjejer det när de ser nakna manskroppar. Hur kan det vara så? Vad är den verkliga förklaringen bakom det?
Hur vet du vad alla kvinnor tycker och tänker? Jag tycker tex att min atletiska vältränade sambo är väldigt vacker naken. Även andra vackra män med fina kroppar är trevligt att titta på. Men du vet ju uppenbarligen vad alla kvinnor tycker.
Fast jag blir kåt som bara den, blir du det också?
Alltså nej jag blir inte kåt som ett djur om jag ser en naken karl. För att bli det krävs det något mer (beröring, intimitet, sexuell situation). Men kan ju vara fint att titta på ändå!
Sen måste jag flika in att min man inte heller blir dunderkåt bara för att han ser mig naken, även om det är lättare för honom att bli det då...
Ska man komma med ett tråkigt biologiskt svar så är det väl viktigare för hannarna att snabbt bli redo för parning (och betäcka vad som bjuds) om de ska ha möjlighet att föra sina gener vidare. För honorna är det viktigare att hitta en stabil beskyddare av familjen, så det rent visuella blir mindre viktigt.
Kul för dig att du blir så euforisk!
Den verkliga förklaringen vet jag inte. Men jag är övertygad om att det är en väsentlig skillnad mellan män och kvinnor här.
Numera är det inte samma sensation som när jag var ung. Men förr var det som TS beskriver - en helt galen apparat startade i kroppen när man fick se en naken (eller halvnaken) kvinna.
Gaby beskriver det som "trevligt" att se en naken man. Men för en man att se en naken kvinna är som att man vill liksom bara dit o ta o känna på brösten o baken... (I fantasin alltså). Jag tror inte att en kvinna kan förstå den känslan - den är troligen unik för män. Även om vissa kvinnor vidhåller motsatsen så tror jag det beror på att dom faktiskt inte kan sätta sig in i det en man känner.
Sen måste jag flika in att min man inte heller blir dunderkåt bara för att han ser mig naken, även om det är lättare för honom att bli det då...
Jag konstaterade nyligen (vilket jag berättade) att jag känner samma som när jag var 18 när jag ser en naken kvinna. Förutsatt att det är kvinnan jag tycker o vill vara med.
Jag är kvinna och hetero antar jag då jag inte blir kär i kvinnor. Däremot tycker jag att åsynen av kvinnokropp är heeelt annat än åsyn av manskropp. Blir inte kåt av att enbart se en man naken. Enbart om han har kropp som en elitidrottande grekisk Gud. Kvinnor däremot kan vara extremt fysiskt attraktiva i flera kroppsformer. Då kan jag ofta uppleva att jag vill känna lite och inte skulle säga nej till fysisk kontakt. Så jag håller med om att det är skillnad mellan män och kvinnor men skillnaden sitter inte i könens olika förutsättningar för att bli upphetsad av naket utan att manskroppen inte är lika sexig eller vacker som kvinnokroppen.
Har frågat ett par pojkvänner om de håller med men dessa killar har båda svarat att de tycker manskroppen är vackrare och mer optimal. Kan inte förstå att en man tycker så. En kille jag pratat med har hållit med om att kvinnokroppen är vacker i fler skepnader än manskroppen.