• Maggan63

    Hur vågade ni ta steget till att bli företagare?

    Hejsan, arbetar just nu med ett arbete som jag verkligen avskyr!


    och har haft funderingar att starta eget nu i ca 1 år..


    Köpa in billigt och sälja dyrare på nätet hade jag tänkt.


    Tagit kontakt med skatteverket med och ställt alla frågor som behövs samt fått en hemsida där de går igenom allt osv om hobbyverksamheter, tullen osv..


     


    Grejen är den att jag är så sjukt less på att arbeta 40 h på ett arbete med minimum lön 82 kr för ett företag som går vinst medans jag sitter och vänder på varje krona.


    Vill arbeta med något jag gillar, jobba vart som helst utan att behöva prata nonstop. Jobbar som marknadsundersökare...


     


    Mitt framtida mål är att bli miljonär eller varjefall ha en lön på 30 efter skatt men jag verkar inte våga ta första steget, så rädd för att det ska gå dåligt!


     


    Så berätta! hur går det för er därute, hur började ni och vad har ni för lön ca?

  • Svar på tråden Hur vågade ni ta steget till att bli företagare?
  • Milla1988

    Jag började med att ha mitt egna företag som ett extrajobb, dvs behöll mitt dåvarande deltidsjobb i tre år innan jag sa upp mig och enbart jobbade med eget företag. Funkade toppen! Då blir den extra inkomsten som en bonus snarare än något jag var beroende av för att betala mina räkningar = ingen stress. Ska sälja företaget nu i veckan då vi måste flytta men ska sen starta nytt. Det har varit fantastiskt kul och lärorikt!

  • Anonym (torpeden)

    Varför sälja företaget?


    Och vad hade du tänkt sälja det för?

  • Milla1988