Konstig huvudvärk
Hej alla!
I december någon gång, minns faktiskt inte när, började jag få en bultande känsla bakom vänster öga. Det brukade alltid komma på eftermiddagen och gå över efter en stund. Det gjorde inte ens ont ? mer av en bultande känsla.
I januari har det blivit värre. En dag fick jag huggkänsla i vänster sida av huvudet, det högg till flera gånger i minuten och var rätt obehagligt. Höll i sig hela dagen och hade svårt att somna (logiskt nog). Dagen därpå ringde jag vårdcentralen och fick tid den 20 januari. Blev även ordinerad alvedon + diclonefac att ta, vilket har gjort susen. Jag brukar ta två gånger om dagen (10-tiden, 17-tiden) och med det är jag i stort sett symptomfri.
Huggen förekom bara den dagen + lite morgonen därpå. Däremot märker jag värk bakom ögat. Igår testade jag att inte ta medicin och då märkte jag att det kom värk vid 9-tiden och att det sedan blev värre pö om pö. Vid 17-tiden pallade jag inte mer och tog tabletter, vilket gjorde mig smärtfri inom en timme. Skönt! Nu, klockan 7 på morgonen, känner jag bara lite, lite smärta bakom ögat.
MEN! Jag är orolig över vad det kan vara. Jag har nästan aldrig någonsin haft ont i huvudet, så detta är helt nytt för mig. Har varken haft migrän eller spänningshuvudvärk. Har förstås googlat, som man gör, och hittat Hortons. Men i mitt fall är ju inte attackerna så extrema. Det är mer molande och bultande. Förstås tänker jag HJÄRNTUMÖR och stressar upp mig över det, men när jag ser på det logiskt är det ju inte mycket som stämmer med sådan sorts värk heller. Är lite täppt i näsan, bitvis, och då främst i vänstra näsborren.
Har någon nån idé? Har som sagt en tid bokad på VC om en dryg vecka, men känner att detta oroar mig och vill bolla lite.
/F