• cupcakemom

Fråga om minifom

Liten har inte kolik hon skriker inte hela tiden men är onöjd och får i sig luft då hon äter.. Så jag tänkte prova minifom och se om hon har ont eller om hon helt enkelt bara är missnöjd just nu...

Vad har ni för erfarenhet... Har ni gett innan varje måltid eller räcker det att ge kvällstid då största problemet är på natten....

Jag har kraftig utdrivningseffekt så hon rapar och pruttar och småspyr större delen av tiden... Så därför funder jag över det gär med luft..

Liten är tre veckor på torsdag.... Och har varit en nattuggla men nöjd uggla utom dom sista tre nätterna då det är bök och gnäll och skrik och bära bära bära som. Gäller

• Svar på tråden Fråga om minifom
  • Ludaca

Vi testade miniform på vår lilla, men det gav tyvärr ingen större effekt. Gav innan varje måltid.

• Hungrigmamma

Man måste vara sjukt nogran med att ge innan VARJE måltid annars är den effektlös... Antar att du pumpar ur mjölk innan du amnar då du har kraftig utdrivning.

Minifom kan du reglera till den dos som passar ditt barn då man kan ge upp till 70 droppar!

Men börja alltid med 10 som de står på paketet. Minifom går inte ut i kroppen på ngt sett utan snörjer endast tarmarna drf kan man reglera dosen. Jag gjorde av med ca 1 liten flaska i veckan. Räknade dropparna i början med efter nån månad när ja ökat på dosen då de behövdes så spruta ja bara på ungifärligt på en sked.min son hade extrem kolik och det hjälpte för han.

Har ni problem med gaser så testa även pysventiler! GULD VÄRT!

• isolande
    Hungrigmamma skrev 2016-01-12 12:56:51 följande:

Man måste vara sjukt nogran med att ge innan VARJE måltid annars är den effektlös... Antar att du pumpar ur mjölk innan du amnar då du har kraftig utdrivning.

Minifom kan du reglera till den dos som passar ditt barn då man kan ge upp till 70 droppar!

Men börja alltid med 10 som de står på paketet. Minifom går inte ut i kroppen på ngt sett utan snörjer endast tarmarna drf kan man reglera dosen. Jag gjorde av med ca 1 liten flaska i veckan. Räknade dropparna i början med efter nån månad när ja ökat på dosen då de behövdes så spruta ja bara på ungifärligt på en sked.min son hade extrem kolik och det hjälpte för han.

Har ni problem med gaser så testa även pysventiler! GULD VÄRT!

Hade kunnat skriva exakt samma inlägg!
  • cupcakemom

Tack för svar.... Nej jag pumpar inte ur för det är inte så mkt utan fick tipset att hålla en hand på bröstet och trycka lite så ska det minska... Största boven tror jag är att hon är så ivrig hon har ätit färdigt på ngr minuter bara... Men idag har hon varit nöjdare på dagen i alla fall.. Hoppas det håller i sig för jag har rejält ont i ryggen idag

• Iowhannah

Nu ammar inte jag, men Minifom funkar fint på min gosse. Han hade jätteproblem med gaser som inte kom ut osv, men nu pruttar han glatt varje måltid :)

Kan tillägga att det är skapligt äckligt med Minifom (tycker iaf min son, och jag är böjd att hålla med), men har du tur äter din bebis det ändå.

• cupcakemom
    Iowhannah skrev 2016-01-12 20:09:23 följande:

Nu ammar inte jag, men Minifom funkar fint på min gosse. Han hade jätteproblem med gaser som inte kom ut osv, men nu pruttar han glatt varje måltid :)

Kan tillägga att det är skapligt äckligt med Minifom (tycker iaf min son, och jag är böjd att hålla med), men har du tur äter din bebis det ändå.

Hon verkar tycka det är gott
  • Iowhannah
    cupcakemom skrev 2016-01-12 22:42:14 följande:

Hon verkar tycka det är gott

Jaha! Skönt för er :) Här är det äcklade miner och försök att spotta ut allt :P
  • Hungrigmamma

Hehe min lilleman tyckte med det var gott , med det är ju socker i så dom ska vilja ha det...

L hade oxå det ivriga matsättet o jag hade kraftigt flöde. Pumpa ur lite grann så dom största strålarna minskar. De gör stor skillnad ! De behöver inte ens va mkt du pumpar ut , bara det första. Dessutom är det första bara törstsläckande o inte mkt fett i.

Min lille L åt ca 5 min vid varje amningstillfälle o åt varje timme .. Han är idag snart 6 mån och väger bara 5,4 ( dock 3,5 v prematur) men han fick inte i sig tillräkligt med fett. Nu har jag näst intill slutat amma o han äter vanlig mat. Han började med gröt vid 3 mån då han värva flaska o behövde mer mat. Idag står han vid lätt hjälp, sitter, rullar, kryper o har fått 12 tänder så han e väldigt tidigt med mkt o rör sig heeeela tiden o behöver då mer mat. Så håll koll på det längre fram:)

Nu e din bebis såpass liten se hennes beteende är helt normalt :)

Kolik burkar även börja vid ca 2 v ålder. Har massa tips sen om de skulle visa sig vara/bli kolik .

L hade sin extrema kolik från 2 v till 4,5 mån

• Hungrigmamma

O att trycka på bröstet gjorde jag nr jag höll på att få mjölkstockning för då flödade de på ännu mer så de hade ja nog inte gjort i ditt fall :o

• cupcakemom
    Hungrigmamma skrev 2016-01-13 01:15:15 följande:

Hehe min lilleman tyckte med det var gott , med det är ju socker i så dom ska vilja ha det...

L hade oxå det ivriga matsättet o jag hade kraftigt flöde. Pumpa ur lite grann så dom största strålarna minskar. De gör stor skillnad ! De behöver inte ens va mkt du pumpar ut , bara det första. Dessutom är det första bara törstsläckande o inte mkt fett i.

Min lille L åt ca 5 min vid varje amningstillfälle o åt varje timme .. Han är idag snart 6 mån och väger bara 5,4 ( dock 3,5 v prematur) men han fick inte i sig tillräkligt med fett. Nu har jag näst intill slutat amma o han äter vanlig mat. Han började med gröt vid 3 mån då han värva flaska o behövde mer mat. Idag står han vid lätt hjälp, sitter, rullar, kryper o har fått 12 tänder så han e väldigt tidigt med mkt o rör sig heeeela tiden o behöver då mer mat. Så håll koll på det längre fram:)

Nu e din bebis såpass liten se hennes beteende är helt normalt :)

Kolik burkar även börja vid ca 2 v ålder. Har massa tips sen om de skulle visa sig vara/bli kolik .

L hade sin extrema kolik från 2 v till 4,5 mån

Hoppas jag ska slippa be om kolik tips men jag ska ha det i åtanke (y)
Svar på tråden Fråga om minifom