Eleeeeev skrev 2016-01-18 21:43:13 följande:
Jo om du menar att bilen är uppbyggd för ett panoramatak så är den det. Det finns även som tillval att välja på just bilmodellen jag är inne på så är det fortfarande inte möjligt? Tack för svaret dessutom :D
Jag förstår inte din andra fråga.
Det är klart att biltillverkaren kan förse bilen med panoramatak. Om en kund beställer den modellen med just panoramatak så byggs den med panoramatak.
Ganska sannolikt har man flera karosstyper på "lager" i produktionslinan. En karosstyp väljs om en bil med glastak är beställd, en annan väljs om en utan ska tillverkas.
Allt här i världen är ju i princip möjligt naturligtvis, men det jag säger är att om du har en befintlig bil som är tillverkad utan glastak, att då såga upp taket och förse den med ett glastak är ganska olämpligt. Det kräver en väldigt skicklig bilplåtslagare som dessutom har kännedom om hur motsvarande glastaks-version av bilen är konstruerad från fabrik, för att få allt att passa. Det är helt enkelt hål i huvudet att göra en sån sak istället för att skaffa glastaksmodellen redan från början. Otrolig kostnad. Och som jag sa, hur får man den sedan igenom besiktningen?
Du får nog förtydliga din fråga om jag ska förstå vad du exakt menar.
/Puppa