• Äldre 12 Jan 19:40
    1552 visningar
    2 svar
    2
    1552

    11åringar mot 9åringar

    Ja vad gör man när ett par äldre killar har bestämt sig för att gå på ens son och hans kompis, på skolan och nu även utanför?
    Har redan pratat med min sons lärare som skulle prata med killarna. Jag har försökt ringa till deras föräldrar men inget aktuellt nummer finns. Jag har även pratat en gång med killarna. Men det verkar ju inte hjälpa. Jag har en adress och skulle kunna gå dit och prata med föräldrarna, men är väl lite rädd för att det ska bli värre. Även att det blir det om jag pratar med lärare alt. pratar med killarna själv. Min son vill att jag gör något, och jag tänker själv att jag måste göra något, men vad tror ni är bäst att göra? Skulle uppskatta lite erfarenheter/råd

  • Svar på tråden 11åringar mot 9åringar
  • Äldre 12 Jan 19:46
    #1

    Prata med föräldrarna, när barnen är med!

    Se vad som hände i den där skolan i Skåne häromdagen. Tänk om någon av de äldre killarna vill "spela cool", tar med sig en kniv och faktiskt använder den.

    Om föräldrarna inte reagerar så skrämmer du skiten ur snorungarna!!!

  • Äldre 12 Jan 21:43
    #2

    Begär att skolan kallar till ett möte med alla barnen + deras föräldrar. Någon från skolan - respektive lärare om ni ej har något antimobbningsteam - bör också vara med. Gå igenom vad som hänt och hur barnen har känt men fokusera främst på en lösning för framtiden.

Svar på tråden 11åringar mot 9åringar