• IlonaSofia

    Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

    Hej!

    Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

    Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

    Hur ser det ut för er?

    Hoppas någon vill följas åt! :)

  • Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • Brennda

    Hej! Det verkar som att vi två sitter på samma båt. Är själv inne på andra dagen i kuren dvs är jag på dag 6 i min cykel (första kuren).

    Själv har vi inga barn men vi har försökt få i lite mer än ett år utan något som helst resultat. Jag är 25 år gammal. Det jag har märkt under dessa månaderna är att jag har äl ca varannan månad och då får jag utslag på ältest och verkligen känner det i mina äggstockar. Jag har alltid haft regelbunden menscykel på 29-31 dagar. Men nu de senaste två tre månaderna har den kommit allt mellan 29-42 dagar. Hur som helst så hoppas jag att denna kur medför ett plus.

    Har du känt av några biverkningar? Har din sambo fått göra någon utredning? Min sambo har och vi väntar på svar där..

  • Längtar efter en bebis

    Heej berätta dom varför dom gav dig pergotime eftersom allt är ok hos dig ?

    Och du får ju ägglossning som du säger ?

    Sista fråga varför gjorde de spolning till dig ?

    Ska berätta lite om mig kort oxå hihi

    Jag och mannen försökte få barn över 2 år , till sist sökte vi hjälp och där så hitta de ingeting på oss allt normalt och fint bara att min mens var oregelbunden och de va osäkra om jag fick ägglossning ?

    Men första enkel kur blev gravid direkt och nu så är min dotter 8 månader och i dec för första ggn försöker vi med ett syskon till henne , så va tror ni tjejer kmr de gå bra på egen hand lr måste söka hjälp igen ?

  • Längtar efter en bebis

    Heej

    [quote=76230251][quote-nick]Brennda skrev 2016-01-14 22:33:52 följande:[/quote-nick]Hej! Det verkar som att vi två sitter på samma båt. Är själv inne på andra dagen i kuren dvs är jag på dag 6 i min cykel (första kuren).

    Själv har vi inga barn men vi har försökt få i lite mer än ett år utan något som helst resultat. Jag är 25 år gammal. Det jag har märkt under dessa månaderna är att jag har äl ca varannan månad och då får jag utslag på ältest och verkligen känner det i mina äggstockar. Jag har alltid haft regelbunden menscykel på 29-31 dagar. Men nu de senaste två tre månaderna har den kommit allt mellan 29-42 dagar. Hur som helst så hoppas jag att denna kur medför ett plus.

    Har du känt av några biverkningar? Har din sambo fått göra någon utredning? Min sambo har och vi väntar på svar där..[/

    Du kmr plussa så småningom om helt säker eftersom vi va i samma situation bara allting är bra på din man oxå så

  • Anonym (Lisen)

    Hej, jag hoppar gärna in här. Jag tog min första kur med Pergotime nu i början av januari och var på vul idag (cd 15) för att kolla om ägglossning var på g, men icke.
    Vi har ett barn sen innan som snart fyller 5 år, och vi har försökt i 2 år... Jag har resonerat som så att "det blir när det blir", men nu känner jag mig stressad, uppgiven och ledsen. Jag har förmodligen ingen ägglossning och det känns tungt.. tog ju enkelkur denna gång men hjälpte inte alls. Hur känner ni er? Jag har inte skuldbelagt mig själv innan, men känner att jag börjar göra det nu.

  • Brennda

    Ja min man har lämnat spermaprov så nu väntar vi på svar.. Hoppas att allt är ok med han!
    Tack, jag hoppas vi plussar snart för jag längtar så. Har längtat i hela mitt liv, detta är min mardröm att inte kunna få barn och att kämpa månad efter månad utan resultat tär på en..

  • Brennda
    Anonym (Lisen) skrev 2016-01-14 23:15:53 följande:

    Hej, jag hoppar gärna in här. Jag tog min första kur med Pergotime nu i början av januari och var på vul idag (cd 15) för att kolla om ägglossning var på g, men icke.
    Vi har ett barn sen innan som snart fyller 5 år, och vi har försökt i 2 år... Jag har resonerat som så att "det blir när det blir", men nu känner jag mig stressad, uppgiven och ledsen. Jag har förmodligen ingen ägglossning och det känns tungt.. tog ju enkelkur denna gång men hjälpte inte alls. Hur känner ni er? Jag har inte skuldbelagt mig själv innan, men känner att jag börjar göra det nu.


    Du ska absolut inte skuldbelägga dig själv. Du kanske får öka dosen, har löst om folk som plussat efter dubbeldoser pga enkel inte gav äl. Även läst samma sak fast om trippeldoser. Sen finns de dem som inte svarar på pergo och tar spruta istället. Tappa inte hoppet!
  • Längtar efter en bebis

    Jaa förstår dig Samma här uuft varje gång man får mensen grätt som en lite barn haha tänkte kommer aldrig få barn.

    Men stressa inte slappna av tänk inte på det då plussar man fortare än man tror.

  • Längtar efter en bebis

    Ringde min läkare angånde pergotime men skulle få kallelse någonstans april / maj för ett besök sen sa dom skulle få pergotime.

    Hoppas de går så smidigt som de gick första ggn, men lite rädd nu angånde mitt vikt nu har gått upp ganska mkt sen jag sluta amma.

    De df sökte hjälp på en gång så de inte tar flera år sen igen , som sagt min lila tjej bli snart 8 månader

  • Brennda
    Längtar efter en bebis skrev 2016-01-23 08:58:41 följande:

    Jaa förstår dig Samma här uuft varje gång man får mensen grätt som en lite barn haha tänkte kommer aldrig få barn.

    Men stressa inte slappna av tänk inte på det då plussar man fortare än man tror.


    Det här med att inte stressa och slappna av är lättare sagt än gjort. Men jag har förstått att det är viktigt att inte stressa för det påverkar hypofysen i hjärnan vilket i sin tur kan leda till för höga värden av prolaktin och har man det så påverkar det äl negativt. Detta kom jag fram till hos mig själv när läkare tog blodprover och mina värden visade för högt prolaktin och de var för jag var stressad men sen när jag tog om provet 3v senare så såg jag till att inte vara stressad och avslappnad så då fick jag normalvärde.

  • Längtar efter en bebis

    Jaaså visste inte om detta så intressant. Men där ser du såå försöök ! :) önskar verkligen er de bästa och hoppas de blir så snabbt så möjligt ett plus.

    Som jag haha sjukt inbillar mig att jag är gravid min mens är sen som jag tror ,

    Har en menscykeln på 32 36 dagar ibland helt och hållet knasigt ,

    Sista mens fick jag 13 dec och angånde min app som jag har på mobilen skulle jag få den nu 13 januari eller 18 januari

    Men den 16 januari tog jag ett grav test vissa negativ men har inte heller än fått min mens så är 50/50 haha :/

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?