Ont i svanskotan. Ändtarmscancer?
Hej!
För.några månader sedan märkte jag att om jag sitter en längre stund så får jag väldigt ont i svanskotan när jag reser mig. Och nu har det med tiden blivit värre och det räcker med att sitta i 10 minuter och det behöver inte vara att jag sitter på något hårt. Det gör också lite ont när jag trycker längst ner på svanskotan.. och det är nu senaste 2 månaderna som det verkligen inte går att sitta utan att de gör ont. Räcker med att jag sitter i 5 minuter. Så jag googlade runt lite nu och så klart kom cancer upp.. Ändtarmscancer. Ett av symptomen var också att man kan känna att man inte riktigt får ut allt när man är på toa och det har jag känt i säkert 1-2år till och från. Så nu har jag börjat oroa mig lite, är nämligen på semester några veckor och tänkte kolla upp detta när jag kommer hem. Men det hade varit väldigt skönt om någon här kunde komma med någon annan förklaring på smärtan eller på nått sätt göra att min oro försvinner. Smärtan känns alltså typ i skelettet men kan kännas konstigt ibland om jag behöver gå på toa, typ som att det är nått i svanskotan som kommer åka med bajset ut eller hur man ska förklara.. Är kille på 26år alltid suttit mycket vid datorn, om de kan hjälpa.
Väldigt tacksam för svar! Och jag ska kolla upp det men är utomlands just nu.