Anonym (jennie) skrev 2016-01-14 01:31:06 följande:
Jag förstår att du är nyfiken!
Jag har blåa ögon och blont hår, hela min familj (mina föräldrar och deras föräldrar) har blåa ögon.
Min sons pappa har bruna ögon som som sin mamma och hela hennes familj medan hans pappa (och hans föräldrar) har blåa ögon.
Min son har bruna ögon och brunt ögon som sin pappa, vilket är himla intressant i och med att så stor del av familjen har blåa ögon. Nu brukar ju bruna ögon ta över men jag gillar verkligen att de slog ut så många andra faktorer här. ????
När är du beräknad? (=När stillas din nyfikenhet?)
Nu är ju brunt dominant så det är väl inte såå konstigt? Sedan kanske genpolen i just sen spermien som resulterade i ditt barn inte innehöll recessivt anlag för blå ögon.. ;)
Jag har gröna ögon med brun ring runt pupillen och kastanjebrunt hår. Min man har mörkblont hår och blå ögon.
Våra barn ser ut enligt följande:
Son 1: ljusblont hår och Blååå ögon!
Son 2: mellanbrunt till ljusbrunt hår och brungröna ögon (syns endast i direkt solljus eller nära en lampa att det är grönt i dem!)
Dotter: mörkblont hår med isblå ögon
Son 3: får nog som mina ögon, just nu växer det ut ljusblont hår dessutom! :O ;) föddes med mörkbrunt hår! Vår äldsta son hade ljusbrunt hår.. Och ljusare hy.. Yngsta sonen ser liksom mörkare ut men men :)