• Anonym (Hjälp)

Panik! Tampongen borta!!!

Jag upptäckte nyss att tampongen jag haft i var borta?? Hade i en liten tampong... Inte haft sex eller något. Kan den åka upp ändå?? Jag har grävt runt där o enda jag får tag i är trådarna från min kopparspiral.

Vad tror ni?? Är det bara jag som är förvirrad o aldrig la i en tampong??? Hjälp får panik.

• Svar på tråden Panik! Tampongen borta!!!
  • Anonym (Hej)

Snöret på min tampong hade åkt in en gång så jag fick gräva ordentligt efter den.. Den låg typ bakåt åt sidan så det tog ett tag och den var svår att få ut!

• Anonym (Hjälp)

Alltså jag kommer åt min spiral, är jag nog långt inne då?

• Anonym (Ny tampong)

Om du testar att köra in en ny tampong o ser om den stoppar upp :) eller knipövningar? Stå på huvudet.

• Anonym (Ungdomsmottagning)

Stoppa inte in mer grejor! Hittar du inte den får du söka en barnmorska som kan hjälpa den. Det händer relativt ofta att tjejer söker för det (jobbar på en ungdomsmottagning). Men den måste ut annars kan det bli infektioner.

• Anonym (Hjälp)

Men borde jag inte va relativt långt in om jag känner livmodertappen? Bett min kille titta efter den också... Kan den försvinna så långt in?

• Anonym (Ungdomsmottagning)
    Anonym (Hjälp) skrev 2016-01-14 19:08:28 följande:

Men borde jag inte va relativt långt in om jag känner livmodertappen? Bett min kille titta efter den också... Kan den försvinna så långt in?

Jag skulle gissa att den åkt ut när du varit på toa utan att du känt det. Men om du inte hittar den får du ju be någon kolla. Någon som är van.
  • Anonym (K)

Frugan glömde en inne för länge sedan. Vi hade samlag ett par gånger efter det men märkte ingenting. Sedan blev det vaginos och besök på gyn där man fick plocka ut den lilla boven med tång. Den satt bra fast kan jag säga.

• Anonym (BigMouse)

Om man är stormusad kan den "försvinna" inne i gapet. Den kan sätta sig på kant längst inne, i vaginans "cul-de-sac". Särskilt stormusad är man om man får en tampong på tvären där inne men märker inte det trots att man har sex. Tyvärr går sånt inte att göra nåt åt om man nu inte vill göra nåt drastiskt som tex slidförsnävning, men det är viktigt att ha koll på hur många tamponger man har glömt kvar där inne så man inte får TSS (toxic shock syndrome) vilket kan vara dödligt.

• Anonym (Hjälp)

Har grävt så mkt jag kan nu, min kille var även där nere o försökte se tanpongen. Ingen tampong. Ringde 1177 o ska till ungdomsmottagningen imorgon på morgonen så kan dem kika in där.

Något konstigt var iaf att när min kille skulle kika efter tampongen så ser han en tampong på nattduksbordet o undrar om det inte är den. Våran dotter måste hittat en använd tampong o lagt den dit (hon är för liten för o prata) dock så undrar jag om det är den som jag tror sitter fast i mig. För jag har legat med byxor i sängen. Hur skulle den ta sig ur musen o ur byxorna... Hm

• Anonym (Ny tampong)

Lycka till TS, vi har alla varit i den båten.

Svar på tråden Panik! Tampongen borta!!!