Min sambo gör min son överviktig
Min sambo är överviktig och han väger 110 kg och min son blir överviktig av honom han väger 45 och är 9år
Min sambo är överviktig och han väger 110 kg och min son blir överviktig av honom han väger 45 och är 9år
På vilket sätt gör han honom överviktig?
När han äter vare gång sitter min son där och äter också lika stora portioner och min sambo har köpt en 55 tum smart-tv och Playstation 4 och en massa spel till så han sitter bara där och spelar och äter chips och Coca-Cola och jäser men jag börjar också att bli överviktig
Kanske dags att åka till The Royal Penthouse svit på Hotel President Wilson i Genève! Det är ju ditt favoritställe enlig din tidigare tråd. Där kan ni säkert se till att beställa enbart hälsosam mat.
Kanske dags att åka till The Royal Penthouse svit på Hotel President Wilson i Genève! Det är ju ditt favoritställe enlig din tidigare tråd. Där kan ni säkert se till att beställa enbart hälsosam mat.
Eller säga åt din sambo att antingen lägger han av och misshandlar din son eller så får han dra? Du som mamma lär väl sätta ner foten och sätta gränser för vad som är bäst för sonen?
Så du gör ingenting åt det?
Du kan ju börja med läsk på kalas och godis på lördagar. Sätt en gräns på hur mycket ditt barn får spela, viktigt att du låter han vara delaktig i beslutet. Och du får ju sysselsätta ditt barn. / den smartaste 12åringen
Lycka till
Vi är en familj som är överviktiga vi bor på landet vi tar bilen över allt och vi är väldigt lata.
Jag har fyra barn som är lata och överviktiga eric är 15 år och väger ca 90kg. Karl är 13 år och väger 69kg. Lina är 10 år väger 56 kg. Trulls är 9 år väger ca 49 kg. Jag och min man väger tillsammans 223 kg. Vi gillar att fika det gör vi flera gånger om dagen och mycket. Maten är väldigt fet och flottig vi har minst 2 liter grädde i allt. Och mycket godis och chips, dipp, läsk v i dricker 190 liter läsk på 3 veckor