• Blomma10

Jag vet inte om min sambo älskar mig

Som rubriken lyder... Jag har varit tillsammans med en kille i 11 månader och vi bor numera som sambos sedan maj månad.. Han har inte riktigt visst mig kärlek de senaste månaderna heller och det känns ju lite jobbigt.. Egentligen har vi inget gemensamt förutom kärleken mellan oss, men frågan är om det verkligen räcker? Jag älskar honom, ja det gör jag. Jag va sjukskriven en längre period och då städade jag hemma, maten va oftast klar när han kom hem från jobbet. Jag har hjälpt han upp på benen, ekonomiskt och som stöd.. Har ALLTID funnits där för honom. I bra och dåliga stunder.. Problemet med honom är att han inte visar sin tacksamhet.. Får aldrig höra fina komplimanger, som typ oj va fin du är idag eller tack för du gjorde den goda maten.. Eller va fint och rent du gjort lägenheten.. Tack för du tvättar mina kläder.. Han hatar att pussas.. Får aldrig en kyss om jag inte ber o frågar flera gånger.. Han kramar mig aldrig helt plötsligt bara.. Han gillar inte närhet.. Vi har inte haft sex på 3 veckor och de är rätt så jobbigt.. Vi tjafsar hela tiden om små onödiga grejer.. Han gillar att runka och kolla porr, men de gör inte jag. För jag känner mig så bortglömd när han hellre vill kolla porr och runka än att gosa, mysa och ha sex med mig.. Blir jätte ledsen. Men han blir bara arg.. Han tycker att jag frågar för mycket, om han ska ut, då frågar jag jaha med vem o vad ska ni hitta på för något. De tycker han är för jobbiga frågor.. Det som tär på mig mest är att han efter ett år aldrig sagt att han älskar mig :( han säger då, jag älskar aldrig någon, bara min lillebror... Skulle va skönt o höra om han verkligen gör de.. Men så fort jag vill prata med honom, en sådan diskussion som alla par ska kunna ha, så skriker han o blir så arg på mig och säger tyst du ger mig huvudvärk.. Mina frågor blir aldrig besvarade.. Och det är ju han som har svaren på alla dessa frågor, men jag kan inte prata med honom :( blir galen.. Jag vet innerst inne att jag förtjänar en mycket bättre Karl. Men jag älskar han så mycket.. Någon som kan ge mig lite förslag? Eller bara skriva något.. Sprängs snart :(

• Svar på tråden Jag vet inte om min sambo älskar mig
  • äldreochklokare

gillar inte närhet? och all annat du raddar upp. VAD exakt är det du älskar?

• Blomma10

Ingen närhet alls gillar han! Varken kramar, pussar, mysa eller ha sex. Jag tycker att sådant är viktigt i ett förhållande.. Vi kramas ALDRIG i sängen, han vänder på sig och somnar... Om jag pussar på honom och kramar honom blir han lätt irriterad..

• Stårschan

Är det inte bättre att du slänger ut honom och skaffar en inneboende att dela hyran med?

• Blomma10

Det är hans lägenhet.. Jag kan flytta hem till min familj, det är inga problem. Men fan vet inte hur jag ska släppa taget om honom.. :/ svårt när man är kär...

• bullen1984
    Blomma10 skrev 2016-01-15 19:20:21 följande:

Det är hans lägenhet.. Jag kan flytta hem till min familj, det är inga problem. Men fan vet inte hur jag ska släppa taget om honom.. :/ svårt när man är kär...

Jag undrar hur ni ens blev ihop? Tvingade du dig på honom? Hur kommer det sig att ni flyttade ihop?
    Om han säger att han inte älskar dig så gör han inte det, då tycker jag att du får älska dig själv desto mer och plocka fram lite egenvärde och flytta ut. 
    Se hur han reagerar om han kommer hem en dag och du har tagit dina prylar och dragit. 
    Du tror inte att du klarar dig utan honom, men vad är det han ger dig som är så svårt att lämna?
  • Blomma10

I början var han jätte trevlig, snäll och visade känslor. Men sedan förändrades allt sakta men säkert. Jag vet faktiskt inte vad det är som får mig att vilja stanna! Att jag är galet kär i honom kanske?? Han säger jag tycker om dig och har starka känslor för dig. Men jag säger aldrig älskar till någon... jag tycker dock de låter sjukt..

• lollys

Har du nåt funktionshinder av nåt slag? Jag frågar eftersom det är inte normalt att "stå ut" och acceptera att en annan människa beter sig så mot en. 

• Blomma10

Nej jag har inget funktionshinder.. Jag är bara kär.. Förälskad.. Han fick mig att bli de i början. Sedan så slutade han vara underbar och snäll...

• knasigapappan
    Blomma10 skrev 2016-01-15 22:53:48 följande:

Nej jag har inget funktionshinder.. Jag är bara kär.. Förälskad.. Han fick mig att bli de i början. Sedan så slutade han vara underbar och snäll...

Tror ni är för unga att binda er. Va ifrån varandra o hitta tillbaka till varandra om några år.

Man måste uppleva bra o dåliga stunder / relationer för att förstå o värdera det som är bra. Även om man älskar nån men inte fattar vad som krävs.
  • äldreochklokare

skriv en lista med vad som är bra och vad som är dåligt. och du måste vara smärtsamt ärlig mot dig själv, inte putsa på sanningen. kanske kan du då se igenom ytan och att du anser dig vara "så himla kär". Jag tror inte kan man kan vara så himla kär i en person som beter sig som han gör. Du är lite hemmablind tror jag, kanske rädd för att vara ensam?

• knasigapappan
    Blomma10 skrev 2016-01-14 23:00:13 följande:

Som rubriken lyder... Jag har varit tillsammans med en kille i 11 månader och vi bor numera som sambos sedan maj månad.. Han har inte riktigt visst mig kärlek de senaste månaderna heller och det känns ju lite jobbigt.. Egentligen har vi inget gemensamt förutom kärleken mellan oss, men frågan är om det verkligen räcker? Jag älskar honom, ja det gör jag. Jag va sjukskriven en längre period och då städade jag hemma, maten va oftast klar när han kom hem från jobbet. Jag har hjälpt han upp på benen, ekonomiskt och som stöd.. Har ALLTID funnits där för honom. I bra och dåliga stunder.. Problemet med honom är att han inte visar sin tacksamhet.. Får aldrig höra fina komplimanger, som typ oj va fin du är idag eller tack för du gjorde den goda maten.. Eller va fint och rent du gjort lägenheten.. Tack för du tvättar mina kläder.. Han hatar att pussas.. Får aldrig en kyss om jag inte ber o frågar flera gånger.. Han kramar mig aldrig helt plötsligt bara.. Han gillar inte närhet.. Vi har inte haft sex på 3 veckor och de är rätt så jobbigt.. Vi tjafsar hela tiden om små onödiga grejer.. Han gillar att runka och kolla porr, men de gör inte jag. För jag känner mig så bortglömd när han hellre vill kolla porr och runka än att gosa, mysa och ha sex med mig.. Blir jätte ledsen. Men han blir bara arg.. Han tycker att jag frågar för mycket, om han ska ut, då frågar jag jaha med vem o vad ska ni hitta på för något. De tycker han är för jobbiga frågor.. Det som tär på mig mest är att han efter ett år aldrig sagt att han älskar mig :( han säger då, jag älskar aldrig någon, bara min lillebror... Skulle va skönt o höra om han verkligen gör de.. Men så fort jag vill prata med honom, en sådan diskussion som alla par ska kunna ha, så skriker han o blir så arg på mig och säger tyst du ger mig huvudvärk.. Mina frågor blir aldrig besvarade.. Och det är ju han som har svaren på alla dessa frågor, men jag kan inte prata med honom :( blir galen.. Jag vet innerst inne att jag förtjänar en mycket bättre Karl. Men jag älskar han så mycket.. Någon som kan ge mig lite förslag? Eller bara skriva något.. Sprängs snart :(

Du låter som en drömkvinna om du varit 10 år äldre????.

Du är säkert redan otrogen. Men se tiden an... Allamänniskor måste lära o leva med sina fel o bli bättre mönniskor :)
  • äldreochklokare
    knasigapappan skrev 2016-01-22 21:59:56 följande:

Du är säkert redan otrogen. Men se tiden an... Allamänniskor måste lära o leva med sina fel o bli bättre mönniskor :)
    svarar du i rätt tråd? Varför skulle TS vara otrogen?
  • Blomma10

Varför skulle jag vara otrogen när jag säger att jag älskar och är kär i människan? Nej jag är inte och har aldrig varit otrogen, är väldigt emot sånt skit!

knasigapappan skrev 2016-01-22 21:59:56 följande:

• Blyg så in i bomben HJÄLP

Jag tycker du är ung. Det finns fler möjligheter för dig. Brukar får höra från mina tjej polare. "man måste våga testa sig framåt olika grodor tills du finner en som älska lika mycket i dig och du honom".
    Jag är själv en kille. Förhållande gör mig rädd... tänkt om det inte är hon man älska egentligen. Skulle vilja våga testa har ett. Men.. nåja Kanske därför tjejer lämnar mig när jag inte vet om jag vill eller inte.

Jag förstår inte mig kvinnor ibland... Jag ser bra ut och så...får väl höra okända tjejer. till och med homosexuella intresserade mig också. Fast jag är Hetro.. 200 %
    Jag visa sällan min personlighet...kanske därför..

Svar på tråden Jag vet inte om min sambo älskar mig