• Vita

Hur få 4 åring sova själv? Och man att sluta snarka!

Vår lillplutt kommer upp varje natt o pga att jag vaknar då så kan jag inte somna om. Mannen snarkar så högt. ( har inte hittat något som hjälper mot snark. Det leder till ingen sömn och vi blir sura på dagarna.

• Svar på tråden Hur få 4 åring sova själv? Och man att sluta snarka!
  • K med lilla E

Man kan ju ha separata sovrum. Du har ju två problem. Om du kan somna om men barnet så lägg dig med det i ett annat sovrum än där maken ligger.

• Kerubmamman

Har din man sökt hjälp för snarkningarna? 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Rani

Du och pojken sover i dubbelsängen och din man sover någon annanstans?

• Starka

Finns bettskenor som du kan få via sjukvården som hjälper bra mot snarkningar

• nilsonee

Avvänj barnet att få komma över till er. Jobbigt i början men värt i längden. Till sist kommer barnet vänja sig med att somna om i sin säng om han skulle vakna.
    Och under den perioden du fortfarande blir störd av mannen kanske ni får lösa det med separata sovplaster efter att du vaknat av sonen?
    Oftast blir det till en vana för barnet att vakna och komma över, inte ett behov :)
    Lycka till!

• blaa

nilsonee; Hur avvänjer man barnet? Har samma "problem" här hemma.. Det är ingen stor grej egentligen men lite jobbigt att aldrig få sova. Jag har valt att hon får ligga kvar i vår säng framför att gå in med henne till hennes säng igen just för att jag verkligen inte klarar att gå fram och tillbaka varje gång hon vaknar, särskilt inte nu när jag är höggravid. Min man vaknar inte och jag blir ännu piggare av hålla på och väcka honom varje gång så det är inget alternativ ;)

• sanna83

Vi hade samma problem för några år sedan och eftersom vi endast hade 1 sovrum så fick mannen sova i soffan :) Han fick operera sig tillslut och det blev bättre med snarkandet. Men nu har vi flera sovrum så han får gärna börja snarka igen.

• nilsonee
    blaa skrev 2016-01-15 10:43:50 följande:

nilsonee; Hur avvänjer man barnet? Har samma "problem" här hemma.. Det är ingen stor grej egentligen men lite jobbigt att aldrig få sova. Jag har valt att hon får ligga kvar i vår säng framför att gå in med henne till hennes säng igen just för att jag verkligen inte klarar att gå fram och tillbaka varje gång hon vaknar, särskilt inte nu när jag är höggravid. Min man vaknar inte och jag blir ännu piggare av hålla på och väcka honom varje gång så det är inget alternativ ;)

Vi avvände sonen genom att helt enkelt gå över med honom till sin säng så fort han kom in. Jobbigt som fan till en början men så värt det. Det är jobbigt att ha barn ibland, sånt man får ta.
Svar på tråden Hur få 4 åring sova själv? Och man att sluta snarka!