• Sayan

Min dator startar inte efter mitt nya grafikkort

Idag installerade jag mitt mya grafkkort (Gigabyte gtx 970 windforce III) i min 3 år gammla dator. Men efter ca 15 min av gta spelande stängs datorn plötsligt från ingenstans, utan varning. Den går ej att starta.

Jag har testat dra ut alla sladdar o så men inget hjälper.

Jag misstänker att mina andra komponenter inte hinne ikapp med den nya grafikkortet.

Vad tror ni?

Borde ja köpa en ny processor, moderkort, RAM, nätaggrat etc...

Och snälla säg att mitt grafikkort inte är dött????????

• Svar på tråden Min dator startar inte efter mitt nya grafikkort
  • Aniiee

Låter som överhettning och/eller att nätagget inte orkar med. Hur står det rtll med resten av datorn, har du chassifläktar? Vad är nätaggregatet på för wattantal? ÄR datorn gjord för att kunna byggas ut?

ÄR det så att det är överhettning det handlar om KAN du ha blåst moderkortet, även om datorn bör ha stängts av innan (överhettningsskydd9

Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Sayan

Jag vet inte mycket om datorn men kan säga att min kusin byggde den till mig för 3 år sen runt grafikkortet gigabyte gtx 650 ti.

Jag vet också att det står 400w på mitt nätaggrat om det spelar någon roll...0

• Sayan

Jag vet inte mycket om datorn men kan säga att min kusin byggde den till mig för 3 år sen runt grafikkortet gigabyte gtx 650 ti.

Aniiee skrev 2016-01-15 19:21:49 följande:

Låter som överhettning och/eller att nätagget inte orkar med. Hur står det rtll med resten av datorn, har du chassifläktar? Vad är nätaggregatet på för wattantal? ÄR datorn gjord för att kunna byggas ut?

ÄR det så att det är överhettning det handlar om KAN du ha blåst moderkortet, även om datorn bör ha stängts av innan (överhettningsskydd9

• Iarwain
    Sayan skrev 2016-01-15 19:41:43 följande:

System power supply requirement: 550W
  • Sayan

Okej är det bara att köpa ett nytt eller spelar det roll när det kommer till modeller, tänkte en 700w. Funkar grafikkortet om ja köper ett nytt nätaggrat tror fu?

Iarwain skrev 2016-01-15 19:49:44 följande:

System power supply requirement: 550W

• Aniiee
    Sayan skrev 2016-01-15 19:57:56 följande:

Okej är det bara att köpa ett nytt eller spelar det roll när det kommer till modeller, tänkte en 700w. Funkar grafikkortet om ja köper ett nytt nätaggrat tror fu?

Om ingenting blåste (förmodligen inte, det är säkert lungt) så kommer det funka om du köper ett nytt nätagg.

(sorry att jag inte svarade innan, grävde ner mig i Darkest Dungeon)
  • Sayan

Tack så jätte mycket! En 750w bmir det! Borde jag uppdatera min processor nu när jag öndå är på gång? jag tror jag har AMD 6100. Vad skulle du rekomendera för ett rellativt billigt pris?

Aniiee skrev 2016-01-15 20:09:06 följande:

Om ingenting blåste (förmodligen inte, det är säkert lungt) så kommer det funka om du köper ett nytt nätagg.

(sorry att jag inte svarade innan, grävde ner mig i Darkest Dungeon)

• Aniiee
    Sayan skrev 2016-01-15 20:36:00 följande:

Tack så jätte mycket! En 750w bmir det! Borde jag uppdatera min processor nu när jag öndå är på gång? jag tror jag har AMD 6100. Vad skulle du rekomendera för ett rellativt billigt pris?

Om jag var du skulle jag vänta med resten en månad eller två (beroende på om du behöver spara) och sedan köpa ett uppgraderingspaket för moderkort+processor+ram.
Svar på tråden Min dator startar inte efter mitt nya grafikkort