Gå ner i spagat
Hur lång tid tar det att gå ner i spagat om man är normalstel?
Hur lång tid tar det att gå ner i spagat om man är normalstel?
En del klarar det aldrig....
Ca 10 veckor, går dock inte lätt som en plätt även fast jag kunnat gå ner i ett par veckor.
Skriver som snövit. Ibland aldrig. Jag fixade det aldrig. Inte ens när jag gick på balett som liten och jag är för övrigt rätt mjuk. Men spagat gick aldrig
Alla är olika rörliga i höfter och muskler, detta medför att en del fysiskt aldrig kommer kunna gå ner i spagat oavsett hur mycket man stretchar eller yogar. Om man från början är rörlig så kan det lätt gå på ett par månader, men det är viktigt att aldrig gå emot kroppen så att smärta uppstår.
Jag har alltid fixat det... Skulle jag testa idag skulle jag klara det utan träning.
Det beror på rörlighet som Kasam skriver.
Jag har alltid fixat det... Skulle jag testa idag skulle jag klara det utan träning.
Det beror på rörlighet som Kasam skriver.
Avis på dig, är du bra på att dansa också?
Nej inte ett dugg... :)
Konstigt, borde ju bli smidigt för dig med rörelserna :)
Det har inget med varandra att göra.
Dansare bör ha en flexibel kropp för att ta ut rörelserna :)
Jag har alltid kunnat det. Fyllt 50. Och kan lägga båda benen bakom nacken ff med. Men har pga hypermobilitetssyndrom mycket smärta. Det är inte bra att vara övervig. Men roligt har jag haft i mina dar :))
Har också alltid kunnat gå ner i spagat, behöver bara värma upp mig lite. Däremot split har jag aldrig kunnat? Trodde det var det som var svårast.
Jag har alltid kunnat det. Fyllt 50. Och kan lägga båda benen bakom nacken ff med. Men har pga hypermobilitetssyndrom mycket smärta. Det är inte bra att vara övervig. Men roligt har jag haft i mina dar :))
Vad har varit roligast med att vara vig?
Att kunna göra massa med kroppen som ingen annan kunde. Höga sparkar i jazzdans. Slå knut på sig själv. Att sparka över huvudet på folk så dom häpnade osv
Åh åh vill med!! Jättekul