• tobbe01

Problem

Jag har en ny dator som jag fick i 60-års-present. Den fungerar jättebra och jag googlar och "facebokar" och är inne på allehanda sajter. Inga problem what so ever MEN när det komme

• Svar på tråden Problem
  • tobbe01

....r till FL så är det knepigt. Ska kontakta Com Hem i morgon dag.

• tobbe01
    Aniiee skrev 2016-01-15 21:45:56 följande:

Ingen idé att du kontaktar com hem. Det är inte deras fel att FL sköter sina servrar lite halvtaskigt.....

Så du menar att ALLA här på FL får skriva om sina inlägg tre gånger och att de blir utkastade hela tiden? Jag har inga problem med ngn sajt öht och allt går snabbt och smidigt UTOM FL. Vem ska man kontakta om inte sin bredbandsleverantör?
  • Aniiee
    tobbe01 skrev 2016-01-15 22:03:48 följande:
    Så du menar att ALLA här på FL får skriva om sina inlägg tre gånger och att de blir utkastade hela tiden? Jag har inga problem med ngn sajt öht och allt går snabbt och smidigt UTOM FL. Vem ska man kontakta om inte sin bredbandsleverantör?
    Nej, det får inte alla, men jag lovar att det inte är på comhems ände det krånglar, så de kan inte direkt göra något. Bara det du själv skriver, det är bara FL som krånglar, säger ju att det inte är bredbandet det är fel på.
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • sportpappa
    tobbe01 skrev 2016-01-15 22:03:48 följande:
    Om det är bara FL som krånglar så är det problem med just FL och det är dit du ska vända dig. Oftast så hjälper det att vänta en stund. Tillfälliga fel, överbelastningar, fel vid någon uppdatering, problem i datahallen osv. uppstår hela tiden.

Oftast gör man uppdateringar av mjukvara och ändringar i datahallen på klockslag då väldigt få är ute och surfar och hinner fixa de värsta problemen innan folk vaknar, men det är inte alltid man hittar allt.
  • tobbe01
    sportpappa skrev 2016-01-15 23:14:27 följande:
    Om det är bara FL som krånglar så är det problem med just FL och det är dit du ska vända dig. Oftast så hjälper det att vänta en stund. Tillfälliga fel, överbelastningar, fel vid någon uppdatering, problem i datahallen osv. uppstår hela tiden.

Oftast gör man uppdateringar av mjukvara och ändringar i datahallen på klockslag då väldigt få är ute och surfar och hinner fixa de värsta problemen innan folk vaknar, men det är inte alltid man hittar allt.
    Eller hur! Vända sig till FL med klagomål? Allvar?
  • Aniiee
    tobbe01 skrev 2018-02-10 16:55:51 följande:
    Eller hur! Vända sig till FL med klagomål? Allvar?
    Grattis till veckans trådlyft.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • tobbe01
    Aniiee skrev 2018-02-10 17:04:06 följande:
    Grattis till veckans trådlyft.
    Hejdå! Ses nästa vecka.
  • tobbe01

Vet inte varför denna tråd dök upp i mitt flöde! Tryckte väl på fel knapp? Senast så fick jag info från comhem att mitt bredband nu kostar 379 kr/mån. Var går smärtgränsen? För mig så känns det som 500 kronor. Då stänger jag ner datorn och återgår till mitt gamla vanliga liv offline.

• HelaGotland
    tobbe01 skrev 2018-03-02 14:24:43 följande:
    Vet inte varför denna tråd dök upp i mitt flöde! Tryckte väl på fel knapp? Senast så fick jag info från comhem att mitt bredband nu kostar 379 kr/mån. Var går smärtgränsen? För mig så känns det som 500 kronor. Då stänger jag ner datorn och återgår till mitt gamla vanliga liv offline.

Vad är liv offline?
  • tobbe01
    HelaGotland skrev 2018-03-06 14:50:11 följande:

Vad är liv offline?
    Det där man tvingas leva om man inte kommer ut på nätet och som man kanske skulle trivas i om man slutade knappa och svära, och gav upp?
Svar på tråden Problem