• klaraanders

Mens två veckor för tidigt

Jag har fått mens nästan exakt två veckor för tidigt. Nu gick jag och väntade på ägglossning och var absolut inte beredd på mens när jag gick på toa sist. Detta har aldrig hänt förut, min mens har i hela mitt liv varit regelbunden så när som på några dagars diff. Någon som vet vad det kan bero på? Någon som har varit med om liknande? Tacksam för svar oavsett om ni bara chansar.

• Svar på tråden Mens två veckor för tidigt
  • Anonym (spekulerar)

Läser på nätet att det kan variera i perioder, särskilt för någon som just slutat med t.ex. p-piller eller någon som ammar eller precis har slutat med det, någon som är mycket ung i 13-15-årsåldern, eller någon som är på väg in i förstadiet till klimakteriet i 40-årsåldern. Den gemensamma nämnaren verkar vara ändrade hormoner.

Var det verkligen en fullständig mens, eller kom bara lite i samband med ägglossningen? Det senare har hänt mig. 

• klaraanders
    Anonym (spekulerar) skrev 2016-01-16 06:46:04 följande:

Läser på nätet att det kan variera i perioder, särskilt för någon som just slutat med t.ex. p-piller eller någon som ammar eller precis har slutat med det, någon som är mycket ung i 13-15-årsåldern, eller någon som är på väg in i förstadiet till klimakteriet i 40-årsåldern. Den gemensamma nämnaren verkar vara ändrade hormoner.

Var det verkligen en fullständig mens, eller kom bara lite i samband med ägglossningen? Det senare har hänt mig. 

Tack så jättemycket för svar!! 
    Jag är 27år, slutade med p-piller i maj och har sen dess haft mens helt regelbundet därför blev jag jätteförvånad nu när det dök upp igen. 
    Jag fick mens igårkväll och det håller fortfarande i så jag kan inte säga att det bara är lite än så länge, får se hur det urartar sig.
  • Pimpinellan

Kan hända den bäste oavsett bakgrund och det beror alltid på att nåt blev fel hormonmässigt. Brukar rätta till sig nästa cykel.

• klaraanders

Okej. Ja det verkar vara en riktig mens inte någon liten mellanblödning. Hoppas den bara håller i ett par dagar. Orkar inte ha en hel mens igen när jag just härdat ut en.

• Anonym (spekulerar)

Ja, det kan man ju skriva under på. Det är knappt man står ut med att ha det 12 ggr per år.

Har du förresten kikat på 'menskoppen'? Det hör inte riktigt till ämnet, men kanske lite grann ändå. Önskar någon hade berättat om denna produkt/lösning för mig redan när jag var i tjugo- trettioårsåldern istället för nästan femtioårsåldern.

• klaraanders

Jag har hört talas om menskopp  men aldrig använt det. Jag skulle vilja ha något man kan stoppa in vid samlag bara, så att det inte märks för killen att man har mens. Jag har inte sex när jag har mens men skulle vilja, det som krävs är dock att det absolut inte ska märkas att jag har mens.

Svar på tråden Mens två veckor för tidigt