När börja med progesteron vid fet
Hej jag ska göra ett fet snart när ska man börja med vaggisar utrogestan eller lutinus ?
Hej jag ska göra ett fet snart när ska man börja med vaggisar utrogestan eller lutinus ?
Om du gör FET i naturlig cykel så behövs inget progesteron. Då klarar kroppen det själv.
Har du tagit hormoner innan FET får du prata med kliniken om när du ska börja. Troligen är det någon dag efter ägglossningssprutan.
Kliniken kommer tala om för dig när du ska börja, detta efter att de sett på ultraljudet att slemhinnan är tjock nog. Om det är en blastis du ska få så börjar du med progesteronet 5 dagar innan dvs första dagen med progesteron motsvarar ägglossning/äggplock och sen sker återföringen på 5:e dagen efter.
I mitt fall började jag på en onsdag och återföringen gjordes på måndagen.
Detta gäller om du gör östrogenstimulering.
Jag tänkte självmedicinera. Sist jag gjorde fet så kollade de aldrig på slemhinnan om den var tillräckligt tjock.
På min klinik går dom efter hur många dagar embryot är odlat. Mina var odlade i 3 dagar och då började jag med Lutinus 3 dagar innan återföringsdagen :)
På min klinik går dom efter hur många dagar embryot är odlat. Mina var odlade i 3 dagar och då började jag med Lutinus 3 dagar innan återföringsdagen :)
Ska man ta samma dag som återföringen ? Tänkte om det stör att det kanske finns gojs efter vaggisen?