• Agb girl

    Jävla dålig person

    Hej jag är en tjej på 13 år och jag behöver hjälp.

    För några år sedan fick jag en kanin jag älskade henne och det gör jag forfarande.

    Grejen är att jag var väldigt slarvig med motionen och han fick sitta i sin bur dag in och dag ut. Jag försökte börja gå ut med henne men fortsatte slarva. Nu har jag bestämt att jag SKA gå ut med henne men hon rör sig knappt hon sniffar lite och går lite men hon för det mesta sitter hon bara där och är ointresserad. Han ni några tips till hur jag kan få henne mer aktiv och hur jag och hon kan komma närmre varandra och hur jag kan få henna till att bli mer aktiv

    SNÄLLA SVARA OCH JAG BER ER INGET HAT

  • Svar på tråden Jävla dålig person
  • Deceree1

    En kanin springer inte runt i koppel som en hund gör. Den är nog ganska nöjd med att du tar ut den i koppel och den får sitta och äta lite gräs och hoppa runt lite grann. Jag tror inte du behöver motionera den speciellt mycket men tar du ut den ganska ofta så är den nog ganska glad :)

  • BunnyRabbit

    Ehm, jo, kaniner går visst i koppel. Kaniner hoppar hinderbana och agerar på kommando också, om man tränar de.

    Sök på Tuva Troberg på FB. Hon kan allt om kaniner. Hon kommer hjälpa dig.

  • flygrl

    @TS: Jag vet inte så mycket om kaniner men det e ju ganska kallt ute nu. Själv bor jag i Sthlm men verkar va väldigt kallt i hela landet. Hur klarar sån där liten "inne kanin" svensk vinterkyla? Jag menar så inte din lilla vän får köldskador eller lunginflammation.

    Fint du e så snäll och omtänksam mot din kanin. Man ska bry sig om sina djur

  • Dexter dot com

    Är det en inneboende kanin du har så släpp bara ut den ur buren så kommer den skutta runt i hemmet själv. Du måste naturligtvis ta bort allt som är farligt att gnaga på. Är det en utekanin så bygg ett stor rasthage som den kan motionera sig i. Träna den på att vänja sig vid selen långsamt och fram i vår när det är varmare så börjar du ta kortare promenader med den utanför rastgården alt utomhus. Sen måste du ju naturligtvis pyssla och vara mycket med kaninen så den blir trygg med dig.

Svar på tråden Jävla dålig person