• Anonym (Help me)

mitt barn vill flytta till fosterfamilj

Min dotter är 14 år och vi bor i ett hus i ett litet samhälle sen 3 år tillbaks.Det var hela familjens beslut.Men sista året har hon misskött skolan,mått dåligt.Nu vill hon inte bo här.Hon hatar det.Hon har pratat med kurator och lärare och anmälan till socialen är gjord.Jag är knäckt.Vad kommer hända?Kommer vår dotter fosterplaceras?Hur ska vi få henne att må bättre?

• Svar på tråden mitt barn vill flytta till fosterfamilj
  • Anonym (B)

Lyssna på henne och stötta henne. Var försiktig så du inte stöter henne ifrån dig! Vad är det som gör att hon inte trivs?

• Anonym (Help me)

Jag lyssnar.Älskar henne och vi umgås mycket.Hon vill flytta för att det är dålig bussförbindelser,hon vill bo i stan.

• Anonym (B)
    Anonym (Help me) skrev 2016-01-16 21:43:21 följande:

Jag lyssnar.Älskar henne och vi umgås mycket.Hon vill flytta för att det är dålig bussförbindelser,hon vill bo i stan.

Men hon kan ju inte vilja flytta ifrån sin familj bara för att bo i stan? Det måste ligga något mer bakom. Berätta för henne att hon kanske inte ens hamnar i samma stad om hon hamnar i ett familjehem. Det kan lika gärna bli en familj som bor långt ute på landet.
Svar på tråden mitt barn vill flytta till fosterfamilj