• Hönsmamman

Överviktiga barn

Har två barn på 4 och 5 år gamla. Båda två är tillsynes ganska tjocka vilket ger mig panik. Har matat dem med nedföljande mat under en strikt diet sedan dem föddes.

Bacon

Lipider
    Kolesterol
    Natrium
    Kalium
    Kolhydrater
    Protein

Allting har gått bra fram tills nu då de båda har blivit gravt överviktiga vilket leder till att dom flåsar och är väldigt slemmiga i sina halsar.

Slemloskorna yr ut över hela golvet och det rent ut sagt äcklar mig.....
    Vad behöver jag ändra i deras diet för att mina älskade barn ska sluta äckla mig?
    Har uppsökt läkare, doktorer och sjukskjöterskor i hopp om att finna den rätta vägen men allt dom rekommenderar är farlig mat och ännu farligare vitaminer och mineraler. 

Hjälp vet inte vad jag ska göra.... Mina barn far illa pågrund av att samhället vägrar hjälpa mig.....

Vad ska jag göra??
  • Svar på tråden Överviktiga barn
  • Hönsmamman
    Har nu dagligen gått ut med tvillingarna i koppel på promenader och nu är mina små grabbar ca 150cm långa och väger runt 65 hälsosamma kilon :D Dom får exakt lika stora matportioner och eftersom dom är enäggstvillingar så verkar deras kroppar förlora vikt i samma takt. Nu är det bara deras äckliga slemhosta som består.... Några tips???

// Orolig men ändå stolt moder
Svar på tråden Överviktiga barn