• Anonym (Anna)

Öm i ena bröstet, panik!!

Har sedan ca en månda tillbaka nu varit öm i mitt vänstra bröst. (Trodde det skulle försvinna i samband med mensen) Tar man tag runt vårtgården och klämmer är det ömt som tusan, kan även känna att det lixom är lite svullet i nån annan del i bröstet också.. Det bröstet har alltid varit lite större än det andra, samt att själva vårtan har en lite annorlunda form jämfört med den andra.. Jag får fullständig panik och tror jag har har cancer?! Någon som varit med om ngt liknande?!

• Svar på tråden Öm i ena bröstet, panik!!
  • Anonym (Anna)

Ska var sedan ca en MÅNAD..

Anonym (Anna) skrev 2016-01-17 01:03:38 följande:

Har sedan ca en månda tillbaka nu varit öm i mitt vänstra bröst. (Trodde det skulle försvinna i samband med mensen) Tar man tag runt vårtgården och klämmer är det ömt som tusan, kan även känna att det lixom är lite svullet i nån annan del i bröstet också.. Det bröstet har alltid varit lite större än det andra, samt att själva vårtan har en lite annorlunda form jämfört med den andra.. Jag får fullständig panik och tror jag har har cancer?! Någon som varit med om ngt liknande?!

• Anonym (Boka)

Hade jag haft så hade jag bokat läkartid på en gång. Är det nåt allvarligt så är det bättre ju tidigare man söker hjälp. Natuligtvis behöver det inte vara bc, utan något hormonellt. Ring imorgon!

• Anonym (Anna)

Jag var hos läkaren i veckan och hon tyckte inte det verkade vara ngt konstigt.. Men ville ändå kolla upp det. Men konstigt att man då ska behöva vänta i veckor på mammografi och att inga andra prover togs tycker jag ????

• Tror du kan vara lugn

Hej! Tror du kan vara lugn vad gäller cancer iaf, bröstcancer brukar inte göra ont, kan kanske vara någon form av inflammation. Vet att läkare brukar bli mer oroade när man hittar förändringar som inte gör ont än om man har ont.
    Mvh

• Anonym (Boka)
    Tror du kan vara lugn skrev 2016-01-17 10:57:35 följande:

Hej! Tror du kan vara lugn vad gäller cancer iaf, bröstcancer brukar inte göra ont, kan kanske vara någon form av inflammation. Vet att läkare brukar bli mer oroade när man hittar förändringar som inte gör ont än om man har ont.

Mvh

Jo,sant! Men det finns en sort, som iof är väldigt ovanlig, som ger enorm ömhet o särskilt bröstvårtsområdet. Tror dock att det oftast ger symtom som rodnad på huden mm.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Boka) skrev 2016-01-17 22:02:25 följande:

Jo,sant! Men det finns en sort, som iof är väldigt ovanlig, som ger enorm ömhet o särskilt bröstvårtsområdet. Tror dock att det oftast ger symtom som rodnad på huden mm.

Finns det?! Nu fick jag ännu mer panik!! Vad är det , kan jag läsa om det ngn stans?

Ömheten försvinner lite när jag duschar varmt, jag blir inte klok på detta ????
  • Anonym (Boka)
    Anonym (Anna) skrev 2016-01-18 22:57:59 följande:

Finns det?! Nu fick jag ännu mer panik!! Vad är det , kan jag läsa om det ngn stans?

Ömheten försvinner lite när jag duschar varmt, jag blir inte klok på detta ????

Få inte panik, den är väldigt ovanlig. Den heter inflammatorisk bröstcancer o ger symtom som väldig ömhet, men även att det syns på huden. O det har du väl inte?
  • Anonym (samma lika)

Låter som vi har samma, jag har gjort mammografi samt träffat läkare på onkologen som blev arg över att dom inte tagit biopsi så det är också gjort.. Som tur är visade biopsin på ingenting. Har en ny tid till mammografin nu för att dom ska hålla koll.

Läkaren sa till mig att cancerknölar känner man vart dom slutar och börjar. Min vet man inte vart det börjar eller slutar.

Hoppas du får bra besked du med..

• Whitehorse1979

Jag hade samma som du.FICK PANIK.

Men ta det lugnt.

Prata med din vårdcentral,få en tid och be om mammografi bara för att bli ännu mer lugnad.

Cancer gör inte ont.

Jag har även gjort en biopsi då jag har en bindvävsförtjockning i det bröstet som ömmade.

Jag hade en inflammation som gick över med ipren/liknande.

Svar på tråden Öm i ena bröstet, panik!!