Min fru misshandlar mig
Jag har letat och ringt efter hjälp men kommer ingenstans. Jag är en man i 30 års åldern som blir misshandlad i princip varje helg av min fru. Jag har nyligen bliver sönderslagen i någon timme nu. Sitter inlåst i badrummet. Hon har slutat banka på dörren. Vi har varit tillsammans i 4-5 år och gifta sedan en kort tid tillbaka. Jag tror hela tiden hon ska bli bättre om vi gör det här eller det där. Men allt blir bara värre och värre. Hon blir aggressiv för minsta lilla grej och eggar upp sig själv tills hon börjar skrika slåss rivas och bitas. Hon spottar och svär till mig som det inte vore nånting. Hon pratar illa och säger för förnedrande saker om hela min familj inklusive familjemedlemmars små barn. Hon har noll rrespekt för mig kvar. Hon är duktig utåt sett och är snäll på jobbet. Hon kan vända väldigt snabbt. Jag ber henne gång på gång att hon ska lugna ner sig när hon blir ett monster och att vi kan lösa allt tillsammans. Det hjälper inte. Tidigare försvarade jag mig mot slagen men slog inte tillbaka och försökte fly från lägenheten de gånger jag kunde. Nu känns det som struntsumma. Hon blir ett monster på helgerna och ger mig märken på hela kroppen. Jag försöker skydda ansiktet så gott det går för att inte få märken som syns på jobbet. Jag har blivit expert på att kyla ner och dölja skador. Hon har Heller inget ånger efter att hon fått sina utbrott. Det finns så mycket att skriva så jag vet inte ens vart jag ska börja eller avsluta det här på. Jag har föreslagit att vi ska ta hjälp från psykolog eller liknande men hon säger nej. Hon vill ha kontroll över hela mitt liv och jag får inte ens nämna min familj längre utan att hon ska säga nedsättande ord. När vi ska träffa hennes familj då är hon underbar och glad och hon lovar att vara snäll mot min familj också. Men det håller inte en dag. Alla i min familj tycker om henne men hon får för sig saker som t ex att hon inte vart erbjuden att få sitt glas fyllt med vatten innan någon annan. För det får jag ett helvete när vi väl kommer hem. Jag skrev tidigare att jag inte flyr lägenheten. Detta pga att det värsta har redan hänt. Alla grannar känner till bråken. Jag skäms som en hund varje gång jag se en granne. Helst vill jag ursäkta mig för att bråk och säga att min fru inte mår bra. Men det gör jag inte. Polisens knackade på för ca 3 månader sen kl 23 på kvällen en lördag. Det kom 2 poliser som pratade med oss på varsitt håll och lämnade lägenheten efter en kvart. Låg mycket saker förstörda i lägenheten då som vanligt. Hon har haft sönder allt jag har köpt eller fått. Det inkluderar 2 datorer tavlor mattor soffor vykort garderober dörrar köksbord soffbord sängkläder så jäkla mycket kläder ytskikt i lägenhet byrålådor inredning i bilen, spricka i bilens framruta när hon slängde sin iphone på rutan. Ho. Har kissat på golvet två gånger. Jag känner att jag lever i ett djupt helvete. Jag har aldrig tidigare varit i närheten av ett sådant skit liv. Jag behöver hjälp. Jag kan inte lämna detta eländiga förhållande. När jag säger att vill skiljas så brakar det loss så jag får hålla käften och efter stryk be om ursäkt och säga att allt var mitt fel. Jag orkar snart inte leva vidare med denna psykopat som låtsas vara underbar utåt men har som sin livsuppgift att skada mig psykiskt och fysiskt. Jag behöver hjälp. Orkar inte leva detta eländiga dubbelliv längre. På 3 år har jag gått ifrån att vara en social trevlig familjär person till att vara en rädd misshandlad man. Jag ringt mansjouren kvinnojouren polisen och socialen. Jag vill ha hjälp utan att göra en anmälan. Jag har aldrig hört talas om någon annan person som lever samma skit liv som jag gör. Aldrig ens sett det på film. Det finns många kapitel att skriva men jag stannar här.