Hur politiskt korrekt är du?
Eller hur politiskt inkorrekt är du?
Vad menas med det?
Eller hur politiskt inkorrekt är du?
Vad menas med det?
Så icke p.k man kan bli antagligen.
Så pk man kan bli!
Inte särskilt PK. Tycker företeelsen PK är helt vansinnig. Väljer man att inte ta upp besvärliga ämnen och gömma huvudet i sanden får man inget öppet ärligt samhälle. Man får en extremt svag S-regering med världsrekord i svikna vallöften och en accelererat katastrofal flyktingsituation eftersom man duckar för att problemet med integration ignorerats i 40 års tid för att inte stöta sig med någon.
Jag tycker det gått inflation i uttrycket politiskt korrekt/PK, det nyttjas i var och varannan mening. Känns som ett ord som ägs av vissa nytillkomna partiers anhängare. Historiskt sett inte lika använt tidigare. PK är väl beteckningen på en helt vanlig medborgare med sunda värderingar.
Jag är nog väldigt politiskt korrekt eftersom jag inte har ett behov av att uttrycka åsikter som jag vet upprör andra. Jag tänker hellre saker med ett leende inombords, istället för att säga det högt.
Men i tanken är jag absolut inte politiskt korrekt.
Jag är smart och har intellekt. Behöver ej vara PK.
SKa man gå enligt Wikipedia så är jag PK, eftersom jag inte uttrycker åsikter som negativt pekar ut folk med funktionsnedsättning, en viss sexuell läggning eller liknande.
Jag gör inte såhär för att vara PK, utan för att jag faktiskt tycker att man får ha sex med vem man vill, utan att jag ska kommentera det negativt och peka ut personen. Eller kalla personer med handikapp för taskiga grejor, använda rasistiska tillmälen osv.
Politisk korrekthet, alternativt PK, är en nedsättande beteckning på en inställning där man är överdrivet noggrann med att följa rådande politiska värderingar[1], följa den dominerande trenden i samhällsdebatten[2].
Mer specifikt i västvärlden idag menas med begreppet "politisk korrekthet" vanligen en strävan att undvika att på ett sätt som kan uppfattas som negativt särskilja människor utifrån kön, etnicitet, kultur, sexuell läggning, religiös tro, ideologisk uppfattning, funktionsnedsättning, ålder, med mera.[3]
Med begreppet politisk inkorrekthet, avses en inställning där man opponerar sig mot rådande politiska värderingar. Mer specifikt avses ofta en inställning där man inte bryr sig om huruvida man uttrycker sig på ett sätt som kan uppfattas på ett negativt sätt peka ut en grupp utifrån exempelvis kön, etnicitet eller sexuell läggning.
Jag är alldeles för intelligent för att behöva uttrycka mig politiskt korrekt i olika sammanhang. Dessutom har jag talets gåva. Jag uttrycker det jag tror på och står för, med argument som kan få vilken kritiker som helst att göra en helomvändning.
Mindre och mindre men jag pratar inte om vad som helst med vem som helst.
Negerboll Pepparkaksgubbe
Negerboll Pepparkaksgubbe
Jag är smart och har intellekt. Behöver ej vara PK.