• frestelsen

    när börja med albyl minor?

    Jag har fått en del missfall och har börjat med en utredning. De visa sig att jag har lupus antikoagulans. Inte så stor koll på det. Vi blir lätt gravida men får missfall hela tiden. Jag gjorde ett blodprov till men väntar på svar från läkaren. Så jag bestämde mig för att köra på o ta albyl minor 1/3 tablett. Men när ska man börja? Efter äl eller redan nu? Är på cd 8 idag. Om någon har andra tips blir jag super glad!

  • Svar på tråden när börja med albyl minor?
  • frestelsen

    Fast jag bildar blodproppar och har redan fått svar att jag kommer få sprutor vid graviditet o mest troligt trombyl. Vet inte om läkaren kommer ringa nästa vecka så läst om dem som tagit sånna istället för trombyl. Så tänker ta dem. Det är låg dos o eftersom jag inte är gravid så skadar de inte att testa eftersom de är receptfritt.

  • Anonym (Bra ide)

    Min syster gjorde likadant och då kom äntligen en liten pojke till världen. Så jag tror på albyl.

  • frestelsen
    Anonym (Bra ide) skrev 2016-01-18 00:21:37 följande:

    Min syster gjorde likadant och då kom äntligen en liten pojke till världen. Så jag tror på albyl.


    Tack, vet du om hon tog efter äl
  • Anonym (Tjejen)

    Hej ! Du kan ta albyl minor hela menscykeln.
    Kom ihåg att dela alla tabletter i 3 delar och ta en tredjedels tablett per dag.

    Trombyl/Albyl Minor ska man ta före man blir gravid, helst ska man också börja med blodförtunnande sprutor  (Fragmin) innan man blir gravid.

    Du kan också testa receptfria progesteronkrämen Progesterall Finns inte på apoteket men finns på olika internetsidor, t ex på dessa sidor:

    www.5code.eu/se/art/progesterall.php

    www.femalebalanceshop.com/progesteronkram-progesterall

    www.biobody.se/sv/produkter/8-progesterall-56-g.html

    www.halsogiganten.se/halsa-kosttillskott/progesterall

    www.graviditetskollen.nu/produkter/oka-chansen-att-bli-gravid/halsokost/progesterall-56g-bioidentiskt-progesteron

    Hoppas det går bra.

Svar på tråden när börja med albyl minor?