• Anonym (Undran)

Ägglossning efter MA. Ni som varit med om det!

Okej ska försöka göra det kortfattat :)

Jag fick konstaterat MA den 9 dec. Fick köra 3 omgångar cytotec för att få ut allt. Den 13 jan fick jag konstaterat att allt var ute.

Nu till saken.. min läkare sa att jag kommer ha ägglossning nu innan min mens kommer och att om jag skulle bli gravid är det ingen fara. Det som är grejen med att det sägs att man väntar en mens är mest för att man ska kunna ha koll och räkna ut sista mensen osv... Så vi tänker köra på med en gång och inte vänta en mens..

Men hur kan man veta när man får ägglossning och om man nu bli gravid så vet man ju inte ens när man ska ha mens egentligen?

Berätta alla era erfarenheter angående detta :)

• Svar på tråden Ägglossning efter MA. Ni som varit med om det!
  • Anonym (3 MA)

Det är vanligt med utebliven äl efter MA och speciellt ju längre gången man var. Vid MA v.11 hade jag ingen äl alls och mensen kom efter 6,5 vecka. Sexa kan ni göra om du slutat blöda helt och skulle du bli gravid får du antingen tänka efter när äl kan ha infallit eller göra VUL.

• Anonym (Undran)

Jag var inte långt gången, var i vecka 6.

Men det kan ju såklart vara olika. Frustrerande är det i alla fall att man hoppat helt ut cykeln, innan hade man stenkoll

• Anonym (Nr.4)

Jag hade så, MF 23/11 och blödde en vecka och sen kom ÄL 6 el 7 dec och är nu i v.8.

• Anonym (Undran)

Hur gjorde du, tog du äl test eller kände du av det? Jag vill verkligen pricka in äl nu.

• Anonym (Nr.4)

Gick på hur flytningen var och så har jag en app, o ÄL var samma som innan missfall.

• Anonym (s)

Jag blev gravid direkt efter missfallet.  Direkt när blödningen slutade började jag med ägglossningstest.   Fick ägglossning 14 dagar efter att missfallsblödningen startat.   

Svar på tråden Ägglossning efter MA. Ni som varit med om det!