• Annafa

    Troll lux spjälsäng hjälp!

    Hej!

    Har köpt en fin begagnad spjälsäng från Troll, lux modellen med dropside sida. Undrar om någon har erfarenheter av denna säng?

    Hade stora problem med att få ihop just den sidan som är dropside. Nu fungerar den men inte helt problemfritt. Det känns som att hela spjälsängen hoppar och drar när jag drar upp/ner långsidan. Man får ta i och fungerar inte alltid med "enhandsgrepp". Den sidan känns skranglig på något sätt.

    Ska det vara så? Någon med erfarenhet av en ny troll lux? Kan vi ha monterat den fel eller är den bara sliten? Sängen i sig är i kanonskick så den borde ju inte vara sliten tycker man.

    Tacksam för svar!!

  • Svar på tråden Troll lux spjälsäng hjälp!
  • LillaJag06

    Jag har en sån och är supernöjd. Vi köpte den ny efter mycket om och men ????
    Ville först ha Stokkes spjälsäng men den har ju ingen dropside och så nöjd att jag tig mitt förnuft till fånga.

    Det tog ett tag innan jag förstod hur jag skulle dra ner grinden med en hand.
    Jag håller i sonen med en och står på sidan.
    Använder mitt högra ben för att trycka in sidan lite och rycker samtidigt med min fria hand.

    Upplever sängen stabil trots att vi har sängtassar på nu.

  • Annafa

    Hej!

    Ok ja detta med dropside fastnade jag för direkt! Tror den är användbar!

    Jag har också lyckats med att använda foten lite nu. Men den känns ändå "skranglig". Som att jag hade väckt mitt barn om jag står där och rycker. Hmm jag får väl helt enkelt se om det funkar sen när bebis kommit. Borde ju inte fungera alls om den är felmonterad...

  • Frökenklm

    Man måste trycka in dropside-sidan med benet samtidigt som man drar den upp eller ner (gäller att hitta tekniken)
    Dock går det inte att göra ljudlöst, iaf inte på min säng. Men det är inget som stör min bebis

Svar på tråden Troll lux spjälsäng hjälp!