• MoaElis

Någon som har ica kortet?

Jag har beställt ett ica kort och funderar på hur det fungerar, det står att kontot är låst på min sida nu men det kanske är det tills man får kortet? Jag funderar också på hur man sätter in pengar? Det står ju ett kontonummer där, så man kanske för över manuellt helt enkelt? 

• Svar på tråden Någon som har ica kortet?
  • Maria 434

Som med alla nya kort så är det låste tills du aktiverar det. Du kan inte aktiverar kortet förrän du fått det plus kod. All information finns ju där du ansökteom kortet

Pengar kan du föra över till kortet, du kan även ha automatiska överföringar från din bank till ditt konto på ICA-Banken

• MoaElis

Aha ja jag misstänkte det men det stod att jag skulle kontakta min bank så jag blev lite fundersam... Men då vet jag, tack!

• MoaElis

Nu har jag fått kortet men jag ser ingen kod? eller vart man ska skriva in den.

• MoaElis

Det står att man ska ha fått ett fyrsiffrigt lösenord men det kan jag inte se någonstans..

• tobbe01
    MoaElis skrev 2016-01-24 14:02:08 följande:

Det står att man ska ha fått ett fyrsiffrigt lösenord men det kan jag inte se någonstans..

Men det är väl alltid så att man får koden i en separat försändelse?
  • MoaElis

Jo jag kom på det sen, stod dock på sidan att man skulle få infon med kortet så lite märkligt formulerat. 

• tobbe01
    MoaElis skrev 2016-01-24 15:34:13 följande:

Jo jag kom på det sen, stod dock på sidan att man skulle få infon med kortet så lite märkligt formulerat. 

Okej! Lycka till med ditt ICA-kort
  • MoaElis

Jag fick bara kortkoden och inget lösenord? kommer lösenordet ännu längre efteråt? verkar ju konstigt.

• flygrl

Jag har också skaffat ICA-kort. Hämtade ut det som rek häromdan. I kuvertet följde med instruktioner för hur man aktiverar kortet, använder det i butik, sätter in pengar mm. På själva kortet satt dessutom en dekal med instruktioner på olika sätt aktivera kortet (webbsida, app lr talsvar).

I kuvertet låg ett separat kuvert (typ) med fyrsiffriga koden för talsvar mm. Pinkoden för kortet ska komma med posten om nån dag.
    Förresten aktiverade jag kortet genom logga in med mobilt bank id i appen och fixa de där.
    I separat "brev" fick jag mobildosan.

Lycka till!

• MoaElis
    flygrl skrev 2016-01-29 18:58:40 följande:

Jag har också skaffat ICA-kort. Hämtade ut det som rek häromdan. I kuvertet följde med instruktioner för hur man aktiverar kortet, använder det i butik, sätter in pengar mm. På själva kortet satt dessutom en dekal med instruktioner på olika sätt aktivera kortet (webbsida, app lr talsvar).

I kuvertet låg ett separat kuvert (typ) med fyrsiffriga koden för talsvar mm. Pinkoden för kortet ska komma med posten om nån dag.
    Förresten aktiverade jag kortet genom logga in med mobilt bank id i appen och fixa de där.
    I separat "brev" fick jag mobildosan.

Lycka till!

så koden för att logga in fick med med kortet? Jag hittade det ingenstans. och nu har jag slängt alla papper, jag får väl börja om med hela processen -.- 
  • flygrl
    MoaElis skrev 2016-01-29 19:28:02 följande:
    så koden för att logga in fick med med kortet? Jag hittade det ingenstans. och nu har jag slängt alla papper, jag får väl börja om med hela processen -.- 
    Ja alltså det va "lösenord till ICA Banken" (kollade just hur dom formulerat sig) jag fick i reket tillsammans med kortet. Det va ett sånt där "kuvert" man kan få från myndigheter som man river upp och sen på insidan fanns lösenordet. "Kuvertet" har liksom ett plottrigt svart vitt mönster på ena sidan och mitt namn och adress på andra sidan som e helt vit. Eller låg det inte i reket utan kom med posten kanske??? Äh vafan nu blir jag själv osäker

Har du inte mobilt bank id? Jag loggade in på banken med det istf lösenordet jag fick.
  • MoaElis
    flygrl skrev 2016-01-29 22:13:46 följande:
    Ja alltså det va "lösenord till ICA Banken" (kollade just hur dom formulerat sig) jag fick i reket tillsammans med kortet. Det va ett sånt där "kuvert" man kan få från myndigheter som man river upp och sen på insidan fanns lösenordet. "Kuvertet" har liksom ett plottrigt svart vitt mönster på ena sidan och mitt namn och adress på andra sidan som e helt vit. Eller låg det inte i reket utan kom med posten kanske??? Äh vafan nu blir jag själv osäker

Har du inte mobilt bank id? Jag loggade in på banken med det istf lösenordet jag fick.

Men åh, du borde jag ju fått det men jag såg inget sådant... Jag fick ett brev som du pratar om med posten men där stod bara lösenordet till kortet. 

Nej, men om det funkar istället kan jag försöka skaffa mig det!

Svar på tråden Någon som har ica kortet?