• Fia12345

florida resa, tips!

Hej allesammans!

Jag & min familj planerar att åka till Florida nästa år i April. Men det är ju så mycket som man måste tänka på, välja, se, bo mm...

Vi hade tänkt att resa till Orlando ?Miami ?Bahamas.

Vi tänkte ta en hyrbil och köra mellan ställena.

Vi har väl Orlando nästan ganska färdigt.. men sen är det Miami & Bahamas. Vi vet inte vart vi vill bo eller vad vi vill hitta på.. ??

Nassau, paradise Island eller Grand Bahamas.. jätte svårt att välja.

Så nu är min fråga till er, har ni varit i Florida & bahamas? Vad tipsar ni om ? Både boende & sevärdheter. Gärna också om ni bott på något bra boende i Orlando så tas gärna tips emot.

/ förvirrad

• Svar på tråden florida resa, tips!
  • Dixie

hur länge planerar ni att vara i Orlando? vi har alltid hyrt hus - smidigt och billigare än hotell - och skönt att ha eget hus med pool när man reser med barn! 

i Florida tycker jag västkusten är finast, Sanibel island är värt ett besök - vi har bl.a. bott i Fort myers beach. 

• Fia12345

Tack för tipsen! Vi har tänkt vara i orlando i ca 1 vecka. Vi hade tänkt åka mars-april, när var ni där? Alla säger så olika när det är bäst att åka.

• Dixie
    Fia12345 skrev 2016-01-21 22:06:36 följande:

Tack för tipsen! Vi har tänkt vara i orlando i ca 1 vecka. Vi hade tänkt åka mars-april, när var ni där? Alla säger så olika när det är bäst att åka.

vi har varit där både i januari och i februari - då har det vissa dagar varit "kallt" i Orlando, ju längre söder ut ju varmare - mars - april tror jag är bra tid, att vi har åkt tidigare beror på att det skulle passa barnens skollov.
    i Orlando gissar jag att ni ska besöka disney/universal - disney har en sida där man kan se besökstatistiken och hur de förväntar sig att det ska se ut under året - kan vara värt att kolla när ni planerar in besöken. 
Svar på tråden florida resa, tips!