• Anni82

    Ni som använt gördel efter barnet kommit

    Berätta gärna om hur det fungerade det för er? Vilka effekter märkte ni?

    Fått rådet att använda gördel ganska snart efter barnet kommit, för att återhämta sig snabbare. Men lite oklart hur mycket det hjälper:)

  • Svar på tråden Ni som använt gördel efter barnet kommit
  • sweetandsour

    Jag märkte inga effekter alls, tyckte mest att det var bökigt att hålla på och mecka med den medan man ska ta hand om en liten bebis. Så jag använde den mindre och mindre och snart knappt alls. Och återhämtningen gick bra ändå och figuren återfick jag tids nog. Men jag vet att de där gördlarna är poppis så det finns säkert många som har bättre erfarenheter av dem. För mig var det ett av mina mest onödiga köp.

  • Anni82
    sweetandsour skrev 2016-01-19 10:10:52 följande:

    Jag märkte inga effekter alls, tyckte mest att det var bökigt att hålla på och mecka med den medan man ska ta hand om en liten bebis. Så jag använde den mindre och mindre och snart knappt alls. Och återhämtningen gick bra ändå och figuren återfick jag tids nog. Men jag vet att de där gördlarna är poppis så det finns säkert många som har bättre erfarenheter av dem. För mig var det ett av mina mest onödiga köp.


    Bra info! Minns du vilket märke du hade?
  • Anonym (Love)

    Jag använde en gördel för att hålla magen på plats så att såret efter kejsarsnittet skulle få läka. Utan gördeln gjorde det ont så fort jag rörde mig. 

  • Anni82
    Anonym (Love) skrev 2016-01-19 23:02:47 följande:

    Jag använde en gördel för att hålla magen på plats så att såret efter kejsarsnittet skulle få läka. Utan gördeln gjorde det ont så fort jag rörde mig. 


    Låter bra! Så gördeln tryckte inte för mycket på snittet? Hur lång tid efter snittet tog du på den?
  • Anonym (Love)
    Anni82 skrev 2016-01-19 23:11:01 följande:
    Låter bra! Så gördeln tryckte inte för mycket på snittet? Hur lång tid efter snittet tog du på den?

    Tvärt om, den hade ett jämt tryck som avlastade. 


    Kanske 14 dagar? Något sådant. 

  • Anni82
    Anonym (Love) skrev 2016-01-19 23:15:58 följande:

    Tvärt om, den hade ett jämt tryck som avlastade. 

    Kanske 14 dagar? Något sådant. 


    Vad bra! Vilket märke på gördel? Hade såret läkt när du började med den? Många frågor :)
  • Anonym (Love)
    Anni82 skrev 2016-01-19 23:21:39 följande:
    Vad bra! Vilket märke på gördel? Hade såret läkt när du började med den? Många frågor :)

    Minns inte alls märke. det var en sån där trosgördel.
    Det hade inte läkt alls, jag började använda den direkt när vi kom hem från bb. 

  • sweetandsour

    Jag hade en Belly bandit, tyckte att den var hård och stel och allmänt obehaglig. Särskilt att amma i.

    Jag tror att kroppens förmåga till återhämtning är fantastisk och att det beror mycket på genetik och vilken form man är i hur snabbt det går. Men en maggördel kan säkert hjälpa en del på traven!

Svar på tråden Ni som använt gördel efter barnet kommit