• Anonym (sanna)

Skjuta upp mensen en vecka

Jag har ett distansförhållande med en kille och nu är det planerat att jag ska åka och hälsa på honom nästa vecka. Men upptäckte att jag har mens just de dagarna jag kommer vara där! Känns ju sådär kul när vi har längtat efter varandra i över en månad.

Jag använder inte p-piller (som annars brukar vara smidigt att skjuta upp mensen med). Finns det något annat sätt som funkar bra? Vill vara säker på att det funkar så att man inte får någon otrevlig överraskning. 

• Svar på tråden Skjuta upp mensen en vecka
  • Anonym (S)

Det finns gestagenbaserade preparat som kan användas för mensförskjutning, ex. Primolut-Nor. Dessa är dock receptbelagda så isf måste du kontakta din läkare, osäker på om det finns receptfria alternativ..

• Anonym (sanna)
    Anonym (S) skrev 2016-01-19 12:31:56 följande:

Det finns gestagenbaserade preparat som kan användas för mensförskjutning, ex. Primolut-Nor. Dessa är dock receptbelagda så isf måste du kontakta din läkare, osäker på om det finns receptfria alternativ..

Ja läste lite om Primolut-Nor som verkar vara det enda alternativet förutom p-piller men det känns lite sådär.. Läste att man går upp i vikt, att mensen kan börja krångla, man kan få feber osv? Vet inte om det är värt det i sådana fall :( 

• Anonym (JK)

Jag har använt primolut-bor vid flera tillfällen för att skjuta upp mensen. Funkar utmärkt! Tänk bara på att man måste börja liten minst 3 dagar innan bm.

• Pimpinellan

Jag har tatt primolut några gånger och det funkar bra. Inga biverkningar för min del.

Svar på tråden Skjuta upp mensen en vecka