Hur funkar det?
Hej jag är mammaledig med en 6 månaders. Jag och min sambo har även en 3 åring som är på förskolan.
I tisdags förra veckan opererade jag ut en visdomstand på nedre käken. Operationen var komplicerad och tanden låg snett under tandköttet på vänster sida. Så dom fick skära, dra, hamra och trycka på min käke för att få ur den där tanden. Den kom ut i bitar och tydligen låg den mot dom två nerver man har så det skulle inte vara så konstigt om jag hade ont dom första dagarna. När bedövningen släppte hade jag jävulskt ont! Kunden var otroligt svullen och jag har levt på penicillin och värktabletter. Gråtit många kvällar och nätter och fick utskrivet citodon som gjorde att jag spydde som en fontän. Nu är det tisdag igen och svullnade har nästan lagt sig men hela käken värker och det drar upp mot örat och huvudet. Får inte ta mer ipren utan ska klara mig på alvedon som hjälper två timmar sen ligger jag och gråter av smärta. Allt såg bra ut i munnen och stygnen togs bort idag. Kunde göra väldigt ont några dagar till. Men min sambo har varit ifrån jobbet i 6 dagar nu. Jag vet inte hur jag ska klara att ta hand om barnen hädan efter med den här smärtan! Hur länge får man vara hemma från jobbet? Om jag fick fortsätta med ipren skulle det underlätta rejält men jag fick inte ta mer och då vågar jag inte. Några förslag? Vet inte vad jag ska ta mig till.