PCO, tappar hoppet...
Hej!
Jag hoppas ni kan hjälpa mig på traven lite..
För några år sedan fick jag veta att jag har PCO, hade många äggblåsor runt äggstockarna på båda sidorna.
Läkarna sa att det är väldigt många som har det och ingen fara skedd förutom att det kan bli svårt och bli gravid i framtiden.
Nu är det så att jag och min sambo har haft oskyddat sex i 2 hela år utan att jag har blivit gravid.
Jag har testar med bidrottningsgele och rosenrot utan resultat.
Personligen så tycker jag att det är bäst att börja med Pergo eller överlag besöka en läkare för att få hjälp men sambon motsäger och tycker att det inte är AKUT att göra detta nu utan vi ska försöka bara att njuta av varandra och händer det så händer det, men skulle det inte hända på ett helt år till så får vi söka hjälp.
Tjafs och diskussioner leder ju ingen vart så jag gick med på det, så ikväll satt jag och pratade med min syster i telefon och vi kom in på snack om barn och hur hon lyckades bli gravid med rosenrot osv.
OBS!! När jag tränar och håller mig borta från sött och gott så brukar mensen komma igång, så jag började träna ( är dock inte överviktig utan mitt BMI är perfekt) och för tre dagar sen kom det en riktigt stark mensvärk, tog 2 panodil och den försvann. Gjorde ägglossning direkt och då visade det jätte svagt två sträck.
Tänkte jag ska börja med det igen, men har däremot inte haft mens sen Juni 2015 vilket är ett bra tag nu,, så jag har på recept Primolut och tagit första tabletten idag på morgonen.
Då tänkte jag att jag får även ta ett grav test för att försäkra mig så att jag inte är gravid, men inga tester hemma.. så får gå och köpa det nu men däremot tog jag ett ägglossningstest och som ni kan se på bilden så är det två sträck.
Nu till mina frågor..
Har jag ägglossning?
Kan ni några bra huskurer för att stimulera ägglossningen?