• Anonym (fattiglapp)

Har inte råd med skolfoto, kommer jag ångra mig?

Sonens fotografier från förskolan har kommit och dom är jättefina!

Ville köpa ett porträtt på honom och en gruppbild som kan vara kul att titta på i framtiden men det skulle kosta 300:-!

Jag har inte råd med det, men skulle kunna låna pengar som dock blir svåra att betala tillbaka... Kommer jag ångra mig?

Porträttet var verkligen toppen, hans personlighet lyste igenom så fint och han kommer byta förskola snart så det kanske är kul att visa honom hans första förskoleklass sen eller tror ni det inte kommer vara så intressant framöver?

• Svar på tråden Har inte råd med skolfoto, kommer jag ångra mig?
  • Anonym (Ta kort på kort.)

Ta ett kort med mobilen på kortet. Ja då måste du ha en bra kamera såklart.

• Anonym (dåligt)

300kr är ju inte ens mycket? Varför inte sparat innan isåfall.

• Anonym (Ut)

Jag köper porträttfotot varje år. Sen har jag köpt gruppfotot i 6:års, klass 3,6 och 9. Finns skolkatalog så köp det istället för gruppfoto. Övriga bilder har jag köpt nån enstaka gång. Annars: ta massa foton på fotot. De blir rätt bra...

• Anonym (Plrrbt)

Be nån med bra scanner, scanna in fotona åt dig.

• viseversa
    Anonym (dåligt) skrev 2016-01-20 12:34:52 följande:

300kr är ju inte ens mycket? Varför inte sparat innan isåfall.

Är du seriös? Du kan alltså inte förstå att alla inte har pengar i överflöd?
  • Fia 28
    Anonym (Plrrbt) skrev 2016-01-20 12:42:07 följande:

Be nån med bra scanner, scanna in fotona åt dig.

Är det inte numera så man måste beställa på nätet de bilder man ska ha, och alltså inte får några fysiska bilder att se på innan?
  • Anonym (fattiglapp)

Precis, det är bara på internet och det är en stor stämpel över hela kortet så man kan ej kopiera det och få ett resultat som är snyggt nog att rama in. Och jo 300 kr är mycket. Som ett exempel på min ekonomi har jag denna månad kvar 500 kr till mat, blöjor och lite bensin som måste inhandlas idag.

Finns inget sparat, finns ingen buffert men jag kan låna om det krisar sig men jag funderar på om det är slöseri att göra det till foton.

• Fia 28
    Anonym (fattiglapp) skrev 2016-01-20 13:01:50 följande:

Precis, det är bara på internet och det är en stor stämpel över hela kortet så man kan ej kopiera det och få ett resultat som är snyggt nog att rama in. Och jo 300 kr är mycket. Som ett exempel på min ekonomi har jag denna månad kvar 500 kr till mat, blöjor och lite bensin som måste inhandlas idag.

Finns inget sparat, finns ingen buffert men jag kan låna om det krisar sig men jag funderar på om det är slöseri att göra det till foton.

Om du får ihopskrapat så hade jag satsat på porträttet och skippat gruppfotot.
  • Fröken Apelsin
    viseversa skrev 2016-01-20 12:47:18 följande:

Är du seriös? Du kan alltså inte förstå att alla inte har pengar i överflöd?

Det handlar inte om att ha pengar i överflöd då det handlar om 300 kronor. Om man har så lite pengar vad gör man om något oförutsett händer?
  • Anonym (ol)

Jag har köpt varannat år.
    Även när jag var arbetslös och ensam. Vet ju om att det kommer så man har ju haft pengar till det. Men sen så hade jag heller ingen bil då, dels för att man inte hade råd samt så kunde man gå eller cykla. Åkte buss eller låna bil ifall man skulle på arbetsintervju i en annan stad. 
    Hade heller inte annars mer utgifter än vad som var absolut nödvändigt. . 
    Sen har jag ju givetvis förståelse ifall man inte har vissa val angående vissa utgifter tex bostad ifall man inte kunde eller kan få tag i billigare osv. 

Svar på tråden Har inte råd med skolfoto, kommer jag ångra mig?