• Anonym (ts)

mysa o kn*lla samma sak?

Har tänkt på vad för ord som man kan använda när man vill ha sex. Jag säger oftast mysa vilket kan tolkas på många olika sätt. Det är lite genant att säga att jag vill knulla fast jag helst vill säga det nån gång åtminstone. Så oftast blir det mysa och ibland ha sex. Men låter det helt fel att säga så? min sambo förstår ibland inte om jag menar bara kramas eller om jag vill ha sex.

Ordet knulla för mig är som att säga fitta kuk. Alltså lite vulgärt o pinsamt.

• Svar på tråden mysa o kn*lla samma sak?
  • Anonym (Male)

Jag är man, och min syn på din fråga är att mysa och knulla är inte samma sak, till en viss del.

Att älska kan vara väldigt mycket "mysa", trots att även det är knulla i ordets bemärkelse oftast.

Fan, jag hade ett så bra svar. Nu har jag bara krånglat till det känner jag. Haha..

Hur som helst. Inte värre än att man är tydligare mot sin partner.

Jag förstår hyr du menar, men misstolkar han det lätt så uttryck tydligare vad du är sugen på.

Ibland känner man sig inte sugen på sex alls, men på att bara hångla eller ligga och hålla om varandra.

Vi bestämmer så, att vill du bara mysa så säger du det på ett tydligt sätt till honom, typ "Hey, listen! Me feelin' cozy, hug me and kiss me, but keep yo' dick away feom tha' vagina.. okay, naughty boy?".

Samma sak ifall du vill knulla, "Dude, me so horny, put that thing inside my vagina, and do it now or i'll make sure you cant use it anymore. Agree?... mhmm, that's mah' boy!".

• Stårschan

Mysa är något man även kan göra med barnen, och har absolut inget med sex att göra. (Å andra sidan är det ju inte många som de facto pudrar näsan när de säger att det är det de ska göra.)

Men varför måste man ens säga i förväg vad man ska göra? Funkar inte kroppsspråket? Om man nu inte vill vara vulgär och använda de grövre orden.

• Anonym (Inte samma sak)

Mys för mig är något ickesexuellt. Tex när man gosar med killen i soffan framför en film, eller när ett barn kryper upp i ens famn med nappen i munnen och snuttefilten i handen.

Jag tycker ligga är ett bra ord istället för knulla, om man tycker det är för vulgärt.

• Aliva

Jag använder också ordet ligga.

Mys för mig är att just mysa, gosa och jag kan bli skitsne om jag är helt inställt på att MYSA om det var ligga han ville göra. Men säääg det då, blir min reaktion :P mys är mys och ligga är knulla. I min värld alltså =)

• Anonym (Mysarn)

Mysa för mig är tex att ligga i soffan, under filt, kramas, pussas och tafsa lite sådär. Och det leder ofta till sex. Men när jag säger att jag vill mysa är jag mer kramsjuk än sugen på sex, men oftast blir jag kåt av det.

Knulla för mig är lite "grovt sex". Lite mer "hårdhänt". Det är iallafall så jag och killen menar. Vi brukar sexsms lite och då används knulla på det sättet.

Jag kan skriva "sex" också. Då tänker jag mer mysigt sex med mycket känslor. Typ "älska" (men gillar inte det ordet haha)

Men brukar aldrig använda nåt ord än när vi skriver. Är jag suger på sex brukar jag kramas, pussa han på halsen där jag vet att han går igång och börja småtafsa lite för att se om han hakar på

• Anonym (Oerfaren)

Vi har inte sex men myser ofta. Det betyder just att gosa, kramas, vara nära.

• 100kgpappa

Vi brukar faktiskt säga att mysa till sex.

• S c h n a

Mysa för mig är att tända ljus och krypa ner i soffan under en filt med barnen och/eller mannen och läsa en bok eller se på film. Eller prata.

• Fjäril Vingad

Mysa är nåt jag gör med mina barn, tex gosa ner oss under ett täcke i soffan och titta på en film tillsammans.

Möjligtvis kan mysa vara att ligga i soffan med älsklingen och småprata/slötitta på tv.

Vill jag ha sex säger jag just det, eller knulla för all del, beror lite på. Eller så retas jag med honom (tafsar mm) och berättar att jag är kåt. Sen får jag oftast det jag vill ha.

• Jo01

Mysa är att ligga under filten vid tven och kanske ta lite på brösten men inte mer. Knulla är mycket bättre att säga om du vill det. Jag och min fru hade samma problem tills vi bestämde att orden knulla, fitta och kuk är vuxna ord som vi använder. Det fungerar toppen nu. Til barnen så är det snippa snopp och samlag eller sex.

• Anonym (ts)

Tack för alla svar. Förstår att det kan bli svårt att veta vad jag vill när jag vill mysa. mysa för mig är både mysa med barnen hemma i soffan eller med sambon framför bra film. Men det kan även betyda sex, i min värld. jag får helt enkelt bli tydligare. Det jag menar är att myset kan ju leda till sex. Känns som jag är för på om jag säger att jag vill ligga. Men jag tror han önskar att jag var mer vågad i språket, men hur blir man det utan att det blir pinsamt? Kan inte ens se på nån film tillsammans med sambon om det helt plötsligt dyker upp sexscener utan att det känns obekvämt o pinsamt.

Brukar iaf nämna o visa att jag är sugen o kåt men känns trist att det inte blir nånting fast han vet om det. Kanske lite därför jag vill ta det varsamt o se vad myset leder till. Jag vet inte, jag bara spekulerar..

• Jo01
    Anonym (ts) skrev 2016-01-21 17:46:04 följande:

Tack för alla svar. Förstår att det kan bli svårt att veta vad jag vill när jag vill mysa. mysa för mig är både mysa med barnen hemma i soffan eller med sambon framför bra film. Men det kan även betyda sex, i min värld. jag får helt enkelt bli tydligare. Det jag menar är att myset kan ju leda till sex. Känns som jag är för på om jag säger att jag vill ligga. Men jag tror han önskar att jag var mer vågad i språket, men hur blir man det utan att det blir pinsamt? Kan inte ens se på nån film tillsammans med sambon om det helt plötsligt dyker upp sexscener utan att det känns obekvämt o pinsamt.

Brukar iaf nämna o visa att jag är sugen o kåt men känns trist att det inte blir nånting fast han vet om det. Kanske lite därför jag vill ta det varsamt o se vad myset leder till. Jag vet inte, jag bara spekulerar..

Överraska både honom och dig "själv" en gång med att säga jag är knull sugen, är du det också. Det kanske blir jätte bra.
  • Anonym (lingvisten)

Huvudsaken kan tyckas vara att man förstår varandra :)...har ni synkat i språket och känner att det funkar för er så kör på med det :)...men har ni inte samma syn, kan det ju bli lite trökit ;)

Svar på tråden mysa o kn*lla samma sak?