• Anonym (Rumpnissan)

Hemorrojder!

Hej FL!
    Vilken behandling är enligt er bäst mot hemorrojder?
    För åtta år sedan när jag fick mitt barn fick jag en hemorrojd som inte gjorde så mycket väsen av sig. Den försvann och kom tillbaks då och då, men jag tror inte att jag hade ont eller så. Nu däremot gråter jag (nästan) när jag går på toa. Det sitter innanför ändtarmsöppningen, men inte långt in. Vad gör jag? Dela gärna med er av erfarenheter och så. Jag är inte förstoppad och har "bra" konsistens på avföringen. Jag behöver bara bli av med hemorrojden :)

• Svar på tråden Hemorrojder!
  • Anonym (M)

xyloproct både stolpiller och salva... Jag fick jättejobbigt nu som gravid vågade nästan inte gå på toa.. Men det tog ngr dagar så försvann den

• Anonym (Y)

Har du provat xyloproct? Finns supoar och salva receptfritt på apoteket. Smärtlindrar och minskar svullnad.

• Anonym (Rumpnissan)

Tack! Borde man kombinera salva och suppar eller räcker det med en av dem?

• Anonym (M)

Jag tycker det fungerade bäst att kombinera...

• Anonym (Rumpnissan)

Jag har en spricka i ändtarmsmynningen. Hjälper den här salvan mot det också? Borde jag ta någon typ av laxermedel för att mjuka upp avföringen (även om jag inte tycker att den är hårdare än normalt)?

• Anonym (M)
    Anonym (Rumpnissan) skrev 2016-01-22 17:18:16 följande:

Jag har en spricka i ändtarmsmynningen. Hjälper den här salvan mot det också? Borde jag ta någon typ av laxermedel för att mjuka upp avföringen (även om jag inte tycker att den är hårdare än normalt)?

Ja den kommer hjälpa.. Xyloproct är ju lite bedövande också...

Är inte avföringen hård finns ingen anledning att ta medel kan snarare göra ont om du får diarré istället... Men ät lite plommon alt kiwi och drick massor med vatten
  • Anonym (Linda)

Köp scheriproct. Den va receptbelagd förut, men inte nu.

Den fungerar! Finns i kylen, så fråga på Apoteket.

• Anonym (Rumpnissan)

Men nu har jag redan"köpt Xyloproct. Är Cheriproct bättre? Xyloproct dövar inte ett skit, haha, bara kladdar :)

• Anonym (Sessan)

Men hur blir man av med det?Finns det nån salva som tar bort?Eller operation.

• Anonym (Linda)

Scheriproct är mycket bättre. Dessa va ju på recept tills nyligen.

Jag har fått anemi av mina:(

• Anonym (Rumpnissan)
    Anonym (Linda) skrev 2016-01-22 22:27:49 följande:

Scheriproct är mycket bättre. Dessa va ju på recept tills nyligen.

Jag har fått anemi av mina:(

Hjälp, det var ju inte bra. Själv har jag bara en pytteliten spricka (som gör djävulskt ont) som inte blöder alls i princip. Ja, jag stod och tvekade på Xyloproct eller Cheriproct, men valde Xylo eftersom det var vad jag hade blivit tipsad om här. Ungefär hur lång tid tog det för dig att läka, din stackare?
  • Anonym (Linda)

Denna omgång har tagit 3 veckor och det är inte riktigt över ännu, men jag kan gå på toa utan att dö typ.

• Anonym (Rumpnissan)
    Anonym (Linda) skrev 2016-01-22 22:37:43 följande:

Denna omgång har tagit 3 veckor och det är inte riktigt över ännu, men jag kan gå på toa utan att dö typ.

Åh Gud, din stackare! Jag har blandat Xyloproct och idomin. Tror egentligen inte att jag behövde supparna, men tar dem i alla fall. Jag vet inte vad jag ska göra om det ska ta tre veckor, jag vill inte! Jag har liksom aldrig haft bajsproblem, går på toa varje dag och har aldrig varit förstoppad. Eller jo, en gång, men då fick jag inga rumpsprickor. Det här är nytt för mig. Menar du att du har genomlidit den här fasan ofta?
  • Anonym (Linda)

Problemen börja för 11 år sedan. Nu blev det värre efter mitt 3.e barn. (Hon är 3 år).

Får problem några ggr om året, denna gången va värst.

Jag sköter magen varje dag och är inte förstoppad, fick detta endå.

Svar på tråden Hemorrojder!