• Mujerroja

    Nerja med 8 mån bebis

    Hej!

    Tänkte höra om någon nyligen varit i Nerja i södra Spanien? 

    Vi kommer att tillbringa drygt 3 månader där under våren, med vår dotter som vid resans början kommer att vara drygt 8 månader.

    Undrar om någon vet hur det ser ut med barnmat och blöjor? Finns gröt utan tillsatt socker? Gissar att det är svårt att hitta Semper, är det Nestlé som gäller eller något annat som kan rekommenderas? Något bra blöjmärke och hur ser det ut prismässigt jämfört med i Sverige?

    Tacksam för hjälp eller andra tips!

  • Svar på tråden Nerja med 8 mån bebis
  • Kendra

    Klart det finns ???? man kan köpa det antingen på vanlig supermarket men även på apoteken! Semper tvivlar jag på att det finns.. Aldrig sett här i Barcelona iaf.

    Blöjmärket som gäller här är Dodot. Använder vi till vår 9 månaders!

  • Fjärrkontrollen

    Hipp finns på supermercado och andra större matbutiker. Går också att handla på apotek som föregående talare skrev. Malaga ligger ju nära och har ett större utbud. Hade jag varit ni hade jag börjat träna barnet på att äta hemlagat ist, finns inte så många olika rätter att välja på. Inte i nerja ivf.

  • Mujerroj
    Ja, hon äter hemlagat med utöver amning, men kan vara bra att komplettera med burkmat när det inte finns tillfälle att laga. Vi äter inte kött heller, men fisk och veg. Bra att veta att barnmat finns på apoteket också. 

    Har hört att Dodot är variant av Pampers, vilka inte funkat bra för henne. Får pröva oss fram.

    Ja, finns naturligen större utbud i Malaga så får handla där med.

    Tack för era svar! 
  • UlrikaMalmö1212

    Hej! Vi kommer vara i Nerja ca 1 månad april-maj (med två barn ca 3 år respektive 9 mån vid resans start). Vore trevligt med lite goda råd eller kanske till och med ses där nere!Malmö

Svar på tråden Nerja med 8 mån bebis