• Anonym (Misstag)

Gjorde ett stort misstag i lördags

Jag är så jävla ledsen. Min tjej fyllde år förra helgen och jag sa då att hon får välja vad hon vill som jag ska köpa. Vi går in i en väskbutik och hon väljer en sån här mickle kosh väska. Går till kassan och tappar hakan när butikskärringen säger "då blir det 8700 kr". Sätter i kortet och betalar....

Asså...fyfan vad dyrt. Såhär mycket ville jag inte betala! Nu kan jag inte säga till enbär stt lämna tillbaka väskan. Pinsamt ju. Men...ändå, e ändå ledsen.. Vad ska jag göra :(?

• Svar på tråden Gjorde ett stort misstag i lördags
  • Aikido

Sup ner dig ordentligt i helgen så känns det bättre en stund.

• Nenne666
    Anonym (Misstag) skrev 2016-01-22 07:59:14 följande:

Jag är så jävla ledsen. Min tjej fyllde år förra helgen och jag sa då att hon får välja vad hon vill som jag ska köpa. Vi går in i en väskbutik och hon väljer en sån här mickle kosh väska. Går till kassan och tappar hakan när butikskärringen säger "då blir det 8700 kr". Sätter i kortet och betalar....

Asså...fyfan vad dyrt. Såhär mycket ville jag inte betala! Nu kan jag inte säga till enbär stt lämna tillbaka väskan. Pinsamt ju. Men...ändå, e ändå ledsen.. Vad ska jag göra :(?

Det hade jag aldrig kunnat med i din tjejs situation. Hm... Ja, du får komma över det och se det som en läxa. Nästa gång sätter du en gräns på hur mycket du tänkt att lägga.
  • BCH52

Ni känner tydligen inte varandra så väl. Annars skulle hon veta om din ekonomiska situation och vara klar över vad som var lämpligt/möjligt. Det är inte så att du, för att lite imponera på henne, fått henne att tro att du har betydligt bättre inkomster än vad du har.
    Kanske visste inte hon heller hur mycket den kostade, hon såg en fin väska, vad vet vi.
    Men som sagts tidigare, man får lära sig av sina misstag. 

• mamaleona

Första jag tänkte då jag läste inlägget var att VEM väljer en så dyr produkt, seriöst...okej, om hon VET du är halvmiljonär, men hon vet ju (antagligen) din ekonomiska sits - o då VÄLJER man inte en sådär dyr tingest om man har det rätt ställt innanför öronen. NEVER. Hade aldrig kommit på tanken heller....

• Anonym (Frida)

Nu har hon lagt ribban så förvänta dig att bli utfattig på din brud för all framtid!

• Frontline

Ja du sa ju att hon fick välja vad hon ville som du skulle köpa, vad glad att hon inte valde nåt dyrare...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (B)

Du får ta henne till en affär med billigare varor nästa gång.

Hon trodde kanske att du sparade till hennes födelsedag och ville ge henne en väska i den prisklassen.

Men hon kunde ha kollat med dig om det var okej med den väskan.

• Anonym (B)

Tur att ni inte gick till Hermes istället.

• Anonym (Eh)

De brukar kosta ca 3500kr... Hon borde ha reagerat när ni kom till kassan. Sjuk stil... Och slött av dig att inte hitta på presenten själv. Du har gjort dig till en sugar daddy nu... Nästa gång: välj en tjej med stil.

• Anonym (Japp)

Men säg inte att hon får välja vad hon vill då, lät av ditt misstag i fortsättningen sätter du ett stop på tex 1500-2000:-

Svar på tråden Gjorde ett stort misstag i lördags