Sammandragningar
Hej!
Under min första graviditet som var för 2 år sedan så började mina sammandragningar i vecka 16. Dem vart bara värre och värre från vecka 25 kom dom ungefär var 6 minut i snitt ibland var 3 minut och ibland var 10 minut resten av graviditeten och det blev bara värre och värre dygnet runt även fast jag vilade och vilade. Men dessa påverkade aldrig livmodertappen, jag födde min dotter i vecka 37+3 enligt ful enligt min beräkning då jag visste när jag hade äl så kom hon i vecka 38+3.
Men nu är det så att jag är gravid igen i vecka 5 :) så lycklig för att vår dotter ska få ett syskon.
Men jag börjar redan nu oroa mig för dessa sammandragningar som förmodligen kommer att komma inom en snar framtid. Så nu till min fråga. Behöver jag vara orolig över dessa sammandragningar nu andra graviditeten eftersom de visade sig vara ofarliga förra grav? Kan det vara så att jag bara har extremt mycket SD som bara inte påverkar något helt enkelt? För jag orkar inte lida så mycket psykiskt som jag gjorde förra graviditeten var då orolig att jag skulle föda förtidigt, han inte njuta något alls, även fast SD inte äns gjorde ont och de störde mig inte fysiskt bara psykiskt.
Det här blev lite långt hopps ni orkar läsa!
Jag är så tacksam för många svar!!